Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Προς πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα


Επιτέλους, δεν χάθηκε εντελώς η λογική στον τόπο

Η πλήρης απελευθέρωση της κρουαζιέρας και οι ρυθμίσεις για τον θαλάσσιο τουρισμό και την εξυγίανση του χώρου περιλαμβάνονται σε πολυνομοσχέδιο που κατήρτισαν οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και κατατέθηκε στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση.

Αναλυτικότερα,...
 χθες ο υπουργός κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προέβη σε δηλώσεις όπου ανακοίνωσε ότι «απελευθερώνουμε πλήρως το καμποτάζ, απελευθερώνουμε πλήρως την κρουαζιέρα» και πρόσθεσε:

«Μέχρι σήμερα η Ελλάδα, ενώ αποτελεί τον πιο δημοφιλή προορισμό για όλους τους τουρίστες του κόσμου με τα κρουαζιερόπλοια, δυστυχώς δεν έχει καθόλου σχεδόν αφίξεις στο έδαφος. Το αποτέλεσμα είναι να χάνουμε χρήματα, να χάνουμε συνάλλαγμα, να διώχνουμε τουρίστες, εξαιτίας διατάξεων, οι οποίες εμποδίζουν ουσιαστικά την απελευθέρωση της κρουαζιέρας».

Επίσης, ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι με τις διατάξεις για την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα που συμπεριλαμβάνονται στο ανανεωμένο, αναμορφωμένου και ενιαίο πολυνομοσχέδιο για την ανάπτυξη του θαλάσσιου και αλιευτικού τουρισμού «θα δημιουργηθούν στη χώρα μας υποδομές στα λιμάνια και στην ξηρά, στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά, προκειμένου να εισπράξουμε το επόμενο χρονικό διάστημα αυτό που θέλουμε. Δηλαδή, ανάπτυξη του τουρισμού, περισσότερους επιβάτες, περισσότερους τουρίστες, περισσότερες δουλειές για τους εστιάτορες, τους ξενοδόχους, τους εμπόρους της χώρας που υποφέρουν αυτή τη στιγμή. Γενικότερα, ανοίγει μία νέα περίοδος για τον τουρισμό στη χώρα μας».

Στη συνέχεια ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Αδ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι η ρύθμιση για την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα «έχει τη σύμφωνη γνώμη και του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, της ΝΔ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Σαμαρά, άρα λοιπόν είναι ένα θέμα το οποίο ενώνει το πολιτικό μας σύστημα στην προσπάθεια να επιτύχουμε αύξηση του αριθμού του home porting, αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που επιλέγουν, όσον αφορά την κρουαζιέρα την Ελλάδα ως χώρα αφετηρίας».

Επίσης, όπως επισήμανε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, «το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει διατάξεις για τον θαλάσσιο τουρισμό και τον αλιευτικό τουρισμό, ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με τη σύγχρονη τουριστική πολιτική της χώρας, αλλά ταυτόχρονα και με τη σύγχρονη πολιτική για την ανάπτυξη της χώρας».


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

Απαντώντας σε ερώτηση του «Κέρδους» για τα μέτρα που λαμβάνονται για την ενίσχυση της ελληνικής σημαίας, ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης τόνισε: «Εργαζόμαστε συστηματικά σε συνεργασία με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με όλους τους συναρμόδιους φορείς προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο κινήτρων έτσι ώστε όχι απλά να ενισχύσουμε τη σημαία στον ελληνικό και στον παγκόσμιο στόλο, μιας και είμαστε πολύ μεγάλη δύναμη - είναι κρίμα να μην φέρουν την ελληνική σημαία ελληνόκτητα πλοία - αλλά ταυτόχρονα εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία της ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Η προστιθέμενη αξία σήμερα είναι πολύ χαμηλή. Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια. Είναι ευθύνη της πολιτικής να δημιουργήσει ένα πλαίσιο κινήτρων προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα συνολικά της ελληνικής ναυτιλίας στην πατρίδα μας και στην ελληνική οικονομία».

Σε δεύτερη ερώτηση, τελικά πού θα πάει το πολιτικό προσωπικό, απάντησε ότι «αποφασίστηκε να πάει στο Πασαλιμάνι, αν αργότερα με άλλη κυβέρνηση αποφασιστεί να ενοποιηθεί το υπουργείο και το Λιμενικό Σώμα, τότε θα αλλάξουν πιθανώς οι αποφάσεις». Τέλος, για το σχέδιο νόμου για την πειρατεία απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας λέγοντας ότι «υπάρχει ένα σχέδιο σε διαβούλευση και όταν είμαστε έτοιμοι θα μιλήσουμε».

Κέρδος 2/12/2011

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου