Να παίρνουν εκπαιδευτική άδεια για μεταπτυχιακά. Να κοπροσκυλιάζουν ΧΩΡΙΣ να κάνουν μεταπτυχικές σπουδές και παράλληλα να πληρώνονται! Κι όταν επιστρέφουν στη δουλειά με τη λήξη της άδειας να μην τους ζητάει κανένας το μεταπτυχιακό για το οποίο υποτίθεται πήραν την άδεια. Αυτή είναι μία διαδικασία την οποία η ΟΛΜΕ θεωρεί σωστή!
Εκπαιδευτικοί έπαιρναν εκπαιδευτική άδεια μετ’ αποδοχών για να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές αλλά όταν επέστρεφαν στην εργασίας τους με...άδεια χέρια, δηλαδή χωρίς κάποιο πτυχίο που να αποδεικνύει ότι όντως ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους ως όφειλαν.
«Μία τέτοια πρακτική δεν είναι μόνο απαράδεκτη υπηρεσιακά, αλλά...
και στιγματίζει τον εξαιρετικά χρήσιμο θεσμό των εκπαιδευτικών αδειών», ανέφερε ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου.
Το καθεστώς αυτό αλλάζει με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας, και πλέον αν εκπαιδευτικός λάβει εκπαιδευτική άδεια και δεν προσκομίσει, όπως οφείλει, τον τίτλο που απέκτησε, υποχρεούται να επιστρέψει τις αποδοχές και τις πρόσθετες αποζημιώσεις που έλαβε κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής άδειας. Η ΟΛΜΕ ζήτησε η ρύθμιση να μην ισχύσει αναδρομικά.
kathimerini.gr
Σύρραξη στα σχολεία για την αξιολόγηση
Σε κλίμα έντασης, που πυροδοτούν οι συνδικαλιστικές αντιδράσεις,
προχωρεί η αξιολόγηση των διδασκόντων σε στοιχειώδη και μέση εκπαίδευση.
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ απειλούν να χρησιμοποιήσουν το όπλο της διαγραφής για
τους σχολικούς συμβούλους που υλοποιούν τον νέο θεσμό. Ηδη αναφέρεται
κρούσμα στη Χίο. Το υπουργείο Παιδείας είναι αποφασισμένο να προχωρήσει
σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα που ολοκληρώνεται στο τέλος Μαΐου.
Η ομοσπονδία των καθηγητών (ΟΛΜΕ) επιχειρεί με κάθε τρόπο να μπλοκάρει τη διαδικασία της αξιολόγησης, προαναγγέλλοντας μάλιστα διαγραφές από τις ΕΛΜΕ, των Περιφερειακών Διευθυντών, των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων που θα εμπλακούν στην αξιολόγηση.
Η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων, από την πλευρά της, πέρασε χθες στην αντεπίθεση, λέγοντας ότι «οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να λέμε όχι σε οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης» και προσθέτει πως «η αντιμετώπιση της κατάστασης με απειλές διαγραφών από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ δεν δίνει λύσεις».
Μάλιστα, αναφέρονται σε μία περίπτωση σχολικής συμβούλου προσχολικής αγωγής στη Χίο η οποία διεγράφη από την τοπική ένωση διότι έκανε το... λάθος να πάει σε σχολικές μονάδες, προκειμένου να ενημερώσει εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολικών μονάδων για την αυτοαξιολόγηση.
«Πηγές» του υπουργείου Παιδείας τόνισαν χθες ότι: «Η αξιολόγηση έτσι κι αλλιώς έχει αρχίσει και έως τις 30 Μαΐου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για τους συμβούλους και τους περιφερειακούς διευθυντές και θα ακολουθήσουν οι διευθυντές των σχολείων. Οι απειλές για το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης θα πέσουν στο κενό, ο θεσμός αυτός αφορά υποχρεωτικά όλους τους εκπαιδευτικούς και κανείς δεν θα μπορέσει να μπει εμπόδιο στην αξιολόγηση».
Η απειλή των διαγραφών σε όσους εμπλακούν στη διαδικασία της αξιολόγησης έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των σχολικών συμβούλων. Η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων επισημαίνει πως δάσκαλοι και καθηγητές δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, αφού -όπως αναφέρει- «η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι πολύ παραπάνω από επαρκής».
Η ΟΛΜΕ (αλλά και η Διδασκαλική Ομοσπονδία σε πιο ήπιους όμως τόνους) με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις έχει εκφράσει την αντίθεσή της στην αξιολόγηση, υποστηρίζοντας ότι θα οδηγήσει στην κατηγοροποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, θα δημιουργήσει τις νέες «δεξαμενές» κινητικότητας - απόλυσης και θα καθηλώσει μισθολογικά αρκετούς εκπαιδευτικούς.
Αναφορικά με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων έχουν ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς να μη συγκροτήσουν καμία ομάδα εργασίας, να μην επιτρέψουν να μπει κανείς αξιολογητής στην τάξη, αλλά και να μπλοκάρουν (κάτι που έχει γίνει σε αρκετές περιπτώσεις) τα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση.
Διαλυτικά φαινόμενα
Οι σχολικοί σύμβουλοι με χθεσινή τους ανακοίνωση αναφέρονται στο θέμα της αξιολόγησης, τις απειλές διαγραφών αλλά και την ουσία όλης της διαδικασίας. Υποστηρίζουν πως οι αποφάσεις των ομοσπονδιών είναι σεβαστές όταν είναι δίκαιες, αντικειμενικές, αμερόληπτες οδηγούν σε αποτελέσματα και υπηρετούν την ενότητα των εκπαιδευτικών.
«Οι λογικές κοινωνικού αυτοματισμού όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν τις γενεσιουργούς αιτίες των προβλημάτων, αλλά αντίθετα τις ισχυροποιούν προσθέτοντας νέα προβλήματα με τη δημιουργία ατελέσφορων εντάσεων και διαλυτικών φαινομένων εντός του σώματος των εκπαιδευτικών.
Σχετικά με την αξιολόγηση, μιλούν για μία διαδικασία «μη τιμωρητική, μακριά από ποσοστώσεις και διαθεσιμότητες, συνδεδεμένη με την επιμόρφωση που δεν στοχεύει στην απόδοση ευθυνών, αλλά στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης».
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Οι συντελεστές και τα κριτήρια
Πέντε βασικά κριτήρια τα οποία έχουν διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας θα συνυπολογιστούν για την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών. Το παιδαγωγικό κλίμα στις σχολικές αίθουσες, οι διδακτικές ενέργειες και τα εκπαιδευτικά μέσα που χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός θα προσμετρηθούν για τον τελικό βαθμό που θα λάβουν. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες αξιολογούνται με τα ακόλουθα κριτήρια:
Εκπαιδευτικό περιβάλλον (συντελεστής βαρύτητας 0,75): Διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες. Παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη. Οργάνωση της σχολικής τάξης.
Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50): Βαθμός αντίληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών για τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας.
Στόχοι και περιεχόμενο. Διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα.
Διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25): Προετοιμασία μαθητών για τη διδασκαλία. Διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα.
Ενέργειες μαθητών κατά τη διαδικασία μάθησης. Εμπέδωση της νέας γνώσης και αξιολόγηση των μαθητών.
Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια (συντελεστής βαρύτητας 1,50): Τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις. Συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της. Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.
Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1): Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη. Επαγγελματική ανάπτυξη.
Επισημαίνεται ότι στο Π.Δ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιγράφεται λεπτομερώς σε ποιες περιπτώσεις δάσκαλοι και καθηγητές θα χαρακτηρίζονται «επαρκείς», «ελλιπείς», «πολύ καλοί» και «εξαιρετικοί».
Μετά το πέρας της αξιολόγησης, η οποία θα διεξάγεται ανά τριετία, θα διαρκεί τουλάχιστον δύο μήνες και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων επιθεωρήσεις αξιολογητών στις αίθουσες διδασκαλίας, θα κατατάσσονται οι εκπαιδευτικοί βάσει μιας τετράβαθμης κλίμακας.
Συγκεκριμένα, ελλιπείς θα χαρακτηρίζονται όσοι συγκεντρώνουν από 0-30 βαθμούς, επαρκείς από 31-60 βαθμούς, πολύ καλοί όσοι έχουν μεταξύ 61-80 βαθμούς, ενώ στην ανώτερη κλίμακα (εξαιρετικοί) όσοι έχουν συγκεντρώσει μεταξύ 81 και 100 βαθμών.
Σε γενικές γραμμές, οι εκπαιδευτικοί θα ελέγχονται για τις σχέσεις με τους μαθητές τους, για το παιδαγωγικό κλίμα που θα δημιουργούν μέσα στις σχολικές τάξεις, την προετοιμασία των μαθητών για το μάθημα αλλά και τα εκπαιδευτικά μέσα που θα χρησιμοποιούν.
Σημαντικό ρόλο στη βαθμολογία θα διαδραματίσει και η υπηρεσιακή τους συνέπεια και επάρκεια στις τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις.
ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
1. Η κατάταξη των αξιολογούμενων εκπαιδευτικών θα γίνεται μέσω τετράβαθμης κλίμακας και θα χαρακτηρίζονται, ανάλογα με τη βαθμολογία τους, «επαρκείς», «ελλιπείς» , «πολύ καλοί» και «εξαιρετικοί».
2. Δάσκαλοι και καθηγητές που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία από τις 5 κατηγορίες, χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας.
3. Οι εκπαιδευτικοί που σύμφωνα με την τελική τους βαθμολογία κρίνονται συνολικά ελλιπείς, εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Παρέμβαση
Γιώργος Μπαραλός, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων
Κάνουν στρατηγικό λάθος
«Η ΠΕΣΣ αντιλαμβάνεται τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες των Ομοσπονδιών. Ωστόσο οι πρόσφατες ανακοινώσεις τους για διαγραφές όσων Σχολικών Συμβούλων συμμετάσχουν στην αυτοαξιολόγηση είναι άδικες, αφού γνωρίζουν ότι ο ρόλος των Σχολικών Συμβούλων είναι ενημερωτικός και την ευθύνη της εφαρμογής έχουν οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων. Η επόμενη ενέργεια των Ομοσπονδιών ποια θα είναι; Η διαγραφή όλων των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων; Εκτιμώ ότι είναι στρατηγικό λάθος η μεταφορά του μετώπου εντός της Εκπαίδευσης, με στοχοποίηση των Στελεχών. Τα προβλήματα στην Εκπαίδευση δεν αντιμετωπίζονται με πρακτικές κοινωνικού αυτοματισμού οι οποίες προξενούν ρήγματα, διαλύουν τη συνοχή και αθωώνουν τους αυτουργούς των προβλημάτων. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν παραγγέλνουν μελέτες στον ΟΟΣΑ, δεν νομοθετούν, δεν υπογράφουν μνημόνια, ούτε θέτουν συνάδελφους σε διαθεσιμότητα και η κατάδειξή τους από τις Ομοσπονδίες ως συνιστώσα των προβλημάτων είναι λανθασμένη και εν πολλοίς αναποτελεσματική. Κανείς δεν περισσεύει μπροστά στα όσα έπονται και οι Ομοσπονδίες έχουν ιστορική ευθύνη για τη διαφύλαξη της ενότητας».
ethnos.gr
Γιατί κλείσανε τα σχολεία στην Άρτα;
Πολλές φορές είμαι αυστηρός σε άσχημες συμπεριφορές δασκάλων (οιουδήποτε κύκλου). Αυτό συμβαίνει όχι επειδή έχω κάτι εναντίον του κλάδου, αλλ’ απεναντίας επειδή πιστεύω όταν αν αυτός ο τόπος έχει μια αμυδρή ελπίδα να ανακάμψει κάποτε -και δεν εννοώ στην οικονομία, αυτό κάποτε θα γίνει, αλλά στην αξιοπρέπεια- μόνον οι δάσκαλοι μπορεί να το επιτύχουν.
Μετά την καταστροφή των Αθηνών, ρωτήθηκε ο Σωκράτης αν έχει ελπίδα η πόλη να ξαναβρεί την παλιά της αίγλη. Απάντησε, ότι αυτό θα συμβεί μόνον με την Παιδεία, που θα διαμορφώσει στους νέους σωστούς χαρακτήρες.
Όταν βλέπω λοιπόν εχθές συνδικαλιστές δασκάλους να διατάσσουν το κλείσιμο των σχολείων στην Άρτα, για να συμπαρασταθούν σε ένα κατηγορούμενο για αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά δάσκαλο, πριν αποφανθεί καν η δικαιοσύνη, για να επηρεάσουν την κοινή γνώμη και προφανώς και τους δικαστές, τι ελπίδα να έχω ότι οι μαθητές τους θα διδαχθούν την σωστή αγωγή;
Δεν μπαίνω καν στην ουσία της υπόθεσης, ποιος έχει δίκαιο και ποιος άδικο. Δεν μπορώ να το γνωρίζω. Μόνον η δικαιοσύνη θα αποδώσει το δίκαιο και τις ευθύνες. Ο οιοσδήποτε υπεύθυνος πολίτης, πολλώ δε μάλλον δάσκαλος στον οποίο αναθέσαμε τη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών μας, έχει χρέος να μη προκαταλαμβάνει τις αποφάσεις της, και να μη μιμείται τους αναρχικούς ή οπαδούς ομάδων, που συγκεντρώνονται έξω τα δικαστήρια και απαιτούν εκβιαστικά την αθώωση δραστών ομοϊδεατών τους.
~~Καλλισθένης~~
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου