Ο εισαγγελέας αντιμετώπισης εγκλημάτων διαφθοράς Αργύρης Δημόπουλος ζητεί διευκρινίσεις από την οικονομική επιθεωρήτρια Αναστασία Τσεμπερά σχετικά με το πόρισμα της για τις ευθύνες των εφοριακών της Θ' ΔΟΥ στην υπεξαίρεση του δήμου Θεσσαλονίκης.
Παρήγγειλε τη διενέργεια νέας προκαταρκτικής εξέτασης έτσι ώστε να κληθεί να καταθέσει συμπληρωματικά η επιθεωρήτρια στον επίκουρο εισαγγελέα αντιμετώπισης εγκλημάτων διαφθοράς Λάμπρο Τσόγκα που υποβάλλει πρόταση για την ποινική δίωξη εις βάρος των εμπλεκομένων. Η κ. Τσεμπερά καταλογίζει ευθύνες σε περίπου 35 άτομα, ανάμεσά τους...
και 11 προϊστάμενοι της Θ' Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας, στελέχη και υπάλληλοι (δύο τύπου stage), τη χρονική περίοδο 1998-2009.
Στην παραγγελία του εισαγγελέα αντιμετώπισης διαφθοράς Αργύρη Δημόπουλου, αναφέρεται ότι:
Στην πορισματική έκθεση της, η οικονομική επιθεωρήτρια αναφέρει ότι οι εκάστοτε προϊστάμενοι της Θ' ΔΟΥ, οι επόπτες ελέγχου και λοιποί υπάλληλοι της Θ' ΔΟΥ "δεν επιμελήθηκαν ώστε τα φορολογικά έσοδα του δημοσίου να περιέλθουν σ' αυτό ως δικαιούχο των παρακρατηθέντων από το Δήμο ποσών ... δε μερίμνησαν ως όφειλαν , όταν οι προσωρινές δηλώσεις ΦΠΑ παρουσίαζαν ανακριβείς καταβολές, να επιστήσουν την προσοχή και να ερευνήσουν οι προϊστάμενοι του τμήματος εισοδήματος και του τμήματος Εσόδων τον λόγο και την αιτία που οι δηλώσεις αυτές εμφάνιζαν ανομοιομορφία στα ποσά αποδόσεων ...όφειλαν οι προϊστάμενοι ΔΟΥ, πριν κάνουν οτιδήποτε δεκτό, να προβούν σ' όλες εκείνες τις ενέργειες για την προστασία του Δημοσίου .... δεν εφάρμοσαν , κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, τις εγκυκλίους του υπουργείου Οικονομικών κλπ" και άλλες παρόμοιες λέξεις ή φράσεις οι οποίες προσιδίαζαν σε εξ αμελείας έγκλημα , αλλά και όσων εσείς αναφέρετε στην υποβλητική αναφορά σας (για την ύπαρξη αδράνειας δηλωτικής του βαθμού του άμεσου δόλου τους κλπ) να κληθεί η παραπάνω οικονομική επιθεωρήτρια η οποία να απαντήσει στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:
-Οι υπάλληλοι για τους οποίους κάνει λόγο στην πορισματική έκθεση της, οι οποίοι ήταν διαπιστευμένοι με την είσπραξη των δημοσίων εσόδων ήθελαν με τις πράξεις τους (στις απιστίες περιλαμβάνονται και οι παραλήψεις) να ελαττώσουν την περιουσία ή έστω γνώριζαν ότι οι πράξεις τους θα προκαλούσαν αναγκαστικά την ελάττωση της Δημόσιας περιουσίας και το αποδέχονταν;
-Επιπροσθέτως (και κυρίως ) οι παραπάνω ενήργησαν με ειδικό σκοπό οφέλους δηλαδή επιδίωκαν με τις πράξεις τους (ενέργειες ή παραλείψεις ) να ωφελήσουν τους ευατούς τους ή τρίτους (ποιους συγκεκριμένα τον ταμία του Δήμου, ήδη κατάδικο, Παναγιώτη Σαξώνη; Τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης; ή κάποιον τρίτο;) από τα ποσά που δεν αποδόθηκαν στο δημόσιο, ανεξάρτητα από την πραγμάτωση ή μη του επιδιωκόμενου σκοπού;
-Γιατί δεν περιέλαβε την προϊσταμένη του τμήματος εσόδων στον κατάλογο των υπόπτων αλλά μόνο 2 υπαλλήλους stage που χορήγησαν 6 φορές ενημερότητες και στις τρεις υπήρχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές ;
-Εισηγείσθε να κινηθεί η ποινική δίωξη σε βάρος τους για κακουργηματική ψευδή βεβαίωση. Μήπως η χορήγηση των βεβαιώσεων αυτών έγινε με παραπλάνηση των υπαλλήλων και αυτές από απερισκεψία εξέδωσαν βεβαιώσεις;
Ακόμη στην εισαγγελική παραγγελία επισημαίνεται ότι: Για να έχουμε απιστία πρέπει ο υπάλληλος να προσπορίζει παράνομο περιουσιακό όφελος και αν δεν υπάρχει αυτός ο σκοπός διερευνάται (πάλι εκ δόλου) αν συντρέχει περίπτωση να στοιχειοθετείται αντικειμενικά ή υποκειμενικά η υπόσταση του εγκλήματος της κοινής απιστίας (σε βαθμό κακουργήματος αν είναι πάνω από 30.000 ευρώ) κακούργημα από 24/5/2004, με νόμο 3242/2004.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου