Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

Service αυτοκινήτου; -Τί είναι πάλι ετούτο;


Ασυντήρητα ή κακοσυντηρημένα είναι σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης! 

Την απίστευτη καταγγελία κάνουν οι εργαζόμενοι σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων με επίσημα συνεργεία, αλλά και ιδιοκτήτες συνεργείων, που βλέπουν την πελατεία τους να έχει μειωθεί δραματικά (έως και 50%) μέσα σε τρία χρόνια.
Σύμφωνα με επικεφαλής των συνεργείων των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, «πλέον τα λεγόμενα μεγάλα σέρβις σπανίζουν. Όλοι ακούν τις τιμές για ένα απλό σέρβις, που όμως είναι υποχρεωτικό και ζωτικό για το αυτοκίνητο και κλείνουν το τηλέφωνο. Οι περισσότεροι αφήνουν τα οχήματά τους ασυντήρητα μέχρι να έρθει η ώρα να περάσουν από ΚΤΕΟ και τότε έρχονται και ζητούν να γίνουν τα απολύτως απαραίτητα για να μην ‘κοπεί’ το όχημά τους στον τεχνικό έλεγχο. Αυτό, τους λέμε, είναι επικίνδυνο και για τους ίδιους και για την οικογένειά τους, αλλά και για τους άλλους οδηγούς στο δρόμο, όμως δύσκολα πείθουμε. Το να περάσει ένα αυτοκίνητο από τον τεχνικό έλεγχο δεν απαιτεί πάρα πολλά. Το να είναι όμως καλοσυντηρημένο και να λειτουργεί όπως πρέπει για να εξασφαλίζει ένα σοβαρό επίπεδο ασφάλειας για τον οδηγό και τους επιβαίνοντες είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση».
Ένα σημαντικό μέρος της σημαντικής μείωσης προσέλευσης στα συνεργεία ανήκει στα παροπλισμένα οχήματα, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες. «Πολλοί ομολογούν σε μας ότι τα κυκλοφορούν για μικρές διαδρομές και εντός πόλης με το ρίσκο να τους πιάσουν σε έναν έλεγχο ή ακόμη χειρότερα να εμπλακούν σε ένα τροχαίο ατύχημα και τελικά να τρέχουν και να μην προλαβαίνουν. Διότι αυτά τα οχήματα, όχι μόνο δεν είναι συντηρημένα ή δεν έχουν πινακίδες, αλλά ακόμη χειρότερα δεν έχουν καμιά ασφαλιστική κάλυψη», τονίζουν ιδιοκτήτες συνεργείων.
Επιλέγουν τα πιο φθηνά
Οι ίδιοι σημειώνουν ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ΙΧ αποφεύγουν να κάνουν τους τακτικούς ελέγχους ή να αλλάξουν ελαστικά, περιμένοντας να γίνουν εμφανείς οι φθορές τους. Ωστόσο, προειδοποιούν ότι για παράδειγμα τα ακατάλληλα λάστιχα δεν είναι μόνον αυτά που δείχνουν τις φθορές τους. «Μόνο το έμπειρο μάτι ενός τεχνικού μπορεί να εντοπίσει ένα ακατάλληλο ελαστικό. Οι περισσότεροι οδηγοί δεν μπορούν να κατανοήσουν πότε πρέπει να αλλαχτούν τα λάστιχα στο αυτοκίνητο. Κι όταν τους το λέμε νομίζουν ότι θέλουμε να τους πάρουμε χρήματα ή κάνουν τις πλέον φτηνές (και τελικά όχι ποιοτικές) επιλογές», δηλώνουν.
Ιδιοκτήτες οχημάτων που ήταν συνεπείς και φρόντιζαν τα αυτοκίνητά τους, πλέον πηγαίνουν σπανίως στα συνεργεία των αντιπροσωπειών και κάνουν συντηρήσεις (ελλιπείς πολλές φορές) στο πιο φτηνό συνεργείο, αδιαφορώντας για την ποιότητα της συντήρησης.
«Δείτε γύρω σας την κατάσταση των κυκλοφορούντων οχημάτων και θα το διαπιστώσετε. Τα περισσότερα ΙΧ πριν από τρία ή τέσσερα χρόνια ήταν του… κουτιού. Σαν να είχαν μόλις αγοραστεί κι ας μετρούσαν πολλά χρόνια ζωής. Τώρα, οι φθορές δεν αποκαθίστανται επειδή κοστίζουν σημαντικά. Οι τιμές μπορεί να μην αυξήθηκαν, αλλά η αξία των οχημάτων μειώθηκε δραματικά και ειδικά η αξία μεταπώλησης είναι σχεδόν μηδενική. Θα φτάσουμε πάλι στις εποχές εκείνες που τα αυτοκίνητα πάθαιναν βλάβες και έμεναν στο δρόμο, κάτι που έχει να εμφανιστεί στην Ελλάδα επί δεκαετίες. Όσον αφορά τα ανταλλακτικά, ακόμη και στις αντιπροσωπείες ζητούν αν είναι δυνατό να τους περάσουμε τα φτηνότερα και no name κι όχι τα επίσημα θυσιάζοντας την ασφάλεια και το χρόνο ζωής του οχήματός τους μπροστά στο οικονομικό όφελος», τόνισαν εκπρόσωποι των συνεργείων αντιπροσωπειών.
του Τάσου Τασιούλα / voria.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου