Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Το Λιμενικό σώζει σε λίγα λεπτά τους λαθρομετανάστες που βουλιάζουν τις βάρκες τους, αλλά για τους Έλληνες της Αττικής, ούτε καν μετά από ώρες...


Το αλαλούμ ανάμεσα στις υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος – Ελληνικής Αστυνομίας και Λιμενικού και η παντελής έλλειψη ενημέρωσης του πού βρίσκεται η φωτιά και ποιος χρειάζεται να επέμβει και πού αποτυπώνεται στα συμπεράσματα του εισαγγελικού πορίσματος του Πρωτοδικείου Αθηνών.

Σύμφωνα με την εφημερίδα ''Ελεύθερος Τύπος'', αν και η βασική δικογραφία που ερευνά τις ευθύνες του Λιμενικού Σώματος για τη διαχείριση της καταστροφικής φωτιάς στο Μάτι είναι στα χέρια των εισαγγελέων του Ναυτοδικείου, ωστόσο και το εισαγγελικό πόρισμα δεν αφήνει έξω τα τραγικά επιχειρησιακά λάθη που καταγράφηκαν και οδήγησαν σε πνιγμό 13 πολίτες και δεν βοήθησαν άμεσα δεκάδες άλλους.


Ωστόσο η Εισαγγελία κάνει ξεχωριστές αναφορές στα επιχειρησιακά λάθη δια θαλάσσης. Ωστόσο το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος δεν βρίσκει κανένα λάθος στο πώς λειτούργησε το Λιμεναρχείο Ραφήνας και με πρότασή του βραβεύεται πριν από λίγες μέρες ο λιμενάρχης στην κοπή πίτας των αποστράτων του σώματος. Από την κατάθεση του ημερολογίου του Κέντρου Επιχειρήσεων προκύπτει επίσης πως ο αρχηγός του Σώματος Σταμάτης Ράπτης ήταν στην Τήνο και έφυγε με το πλωτό σκάφος 609 προς τη Ραφήνα στις 21.30 (!) όταν ο όλεθρος είχε συντελεστεί και οι διασώσεις συνεχίζονταν μαζί με τις ανασύρσεις σορών.

Άφησαν πλοία να δέσουν: «Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στο ότι η κατάσταση με την κίνηση των οχημάτων επιβαρύνθηκε επιπλέον από τη μη λήψη μέτρων από την αρμόδια Λιμενική Αρχή Ραφήνας καθώς παρά το γεγονός ότι η κατάσταση στην περιοχή, ήτοι η ύπαρξη της φωτιάς, ήταν ορατή ήδη από την ώρα εκδήλωσής της, η πορεία της προς το θαλάσσιο μέτωπο, η ύπαρξη πυκνού καπνού ήταν αντιληπτή από τα στελέχη του Λ.Σ. και αποτελούσε δίδαγμα κοινής πείρας ότι θα δημιουργούνταν προβλήματα στην άτακτη κίνηση των οχημάτων στην προσπάθειά τους να βρουν οδούς διαφυγής από την καιγόμενη περιοχή, επέτρεψε το λιμενισμό δύο ΕΓ- ΟΓ πλοίων στο λιμάνι της Ραφήνας και την αποβίβαση επιβατών και οχημάτων τα οποία κινήθηκαν στη συνέχεια είτε επί της οδού Φλέμινγκ προς τη Λ. Μαραθώνος και Αθήνα είτε επί της παραλιακής στο Μάτι προς Ν. Μάκρη. Αποτέλεσμα ήταν να επιβαρυνθεί επιπλέον η κυκλοφορία και να μειωθεί καταλυτικά η δυνατότητα διαφυγής των οχημάτων».

Με αυτό το τρόπο ο εισαγγελέας περιγράφει την τραγική αμέλεια του Λιμεναρχείου να αφήσει δύο πλοία με εκατοντάδες επιβάτες και οχήματα να επιβαρύνουν τον κόμβο σωτηρίας των κατοίκων που προσπαθούσαν να ξεφύγουν από το μποτιλιαρισμένο Μάτι αλλά και να οδηγήσουν πολλούς προς το Μάτι καθώς δεν απέτρεπαν την έλευση προς τα εκεί.

Μάλιστα στην κατάθεσή του ο λιμενάρχης είχε αναφέρει ότι τη «μαύρη» Δευτέρα στις 18.16 έφτασε το πλοίο Fast Ferries Άνδρος και 19.16 το Εύβοια Star. «Δεν απαγόρευσα τον απόπλου. Υπήρχαν δρομολόγια πριν και μετά το συμβάν. Τα οχήματα που αποβιβάστηκαν από τα πρώτα δύο πλοία πριν το συμβάν δεν είχαν κανένα πρόβλημα, ενώ στα πλοία που ήρθαν το βράδυ μετά το συμβάν είχαν δοθεί σαφείς οδηγίες από εμάς μέσω ανακοινώσεων, όπως και οι οδηγοί των οχημάτων να κατευθυνθούν στους δρόμους προς Αρτέμιδα», ανέφερε ο κ. Κωσταράκης.

Κακή ενημέρωση και συντονισμός: Ο εισαγγελέας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις πρώτες διασώσεις. «Η περίπτωση των διαμενόντων στο επί της λεωφόρου Ποσειδώνος 55-57 στο Μάτι ξενοδοχείο Ramada, όπου υπήρχαν και εγκαυματίες και μικρά παιδιά και ζητείται στις 19.28.11 βοήθεια από τις Αρχές για τη διάσωσή τους καθώς και για τη μεταφορά των εγκαυματιών στο νοσοκομείο όταν η πυρκαγιά στο εξωτερικό πάρκινγκ του ξενοδοχείου είχε φτάσει στις 18.43».

Οι διαμένοντες δηλαδή ζητούν συνδρομή στις 18.43, όταν δηλαδή η φωτιά περνά τη Μαραθώνος και ξεκινά να κατακαίει το Μάτι και το Κέντρο Επιχειρήσεων στο υπουργείο Ναυτιλίας καταγράφει την κλήση στις 19.40 για 100 άτομα που βρίσκονται στην παραλία του ξενοδοχείου και ενημερώνει το λιμενάρχη για συνδρομή. Το Λιμεναρχείο δηλαδή, αν και όπως αναφέρει και παραπάνω ο εισαγγελέας αντί να ενημερώνει αυτό το θάλαμο και να έχει προβεί σε περιπολίες όπως έγινε στη φωτιά της Κινέτας με το ΠΑΘ 090 καθώς η πορεία της φωτιάς ήταν δεδομένη «προς το θαλάσσιο μέτωπο, η ύπαρξη πυκνού καπνού ήταν αντιληπτή από τα στελέχη του Λ.Σ. και αποτελούσε δίδαγμα κοινής πείρας ότι θα δημιουργούνταν προβλήματα», δεν προέβη σε καμία ενέργεια.

Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου