Μέσα σε δύο χρόνια κυκλοφορίας στην διεθνή αγορά έχει σαρώσει τα βραβεία design σε διαγωνισμούς σε Βερολίνο, Λος Άντζελες, Ελσίνκι, Παρίσι και Νέα Υόρκη για τον καινοτόμο σχεδιασμό, την εντυπωσιακή τυπογραφία και ταυτόχρονα την εξαιρετική του απλότητα.
Πρόκειται για το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο Five, που με την πρώτη ματιά εντυπωσιάζει τους καταναλωτές λόγω της συσκευασίας που θυμίζει μπουκάλι αρώματος. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι το Five...
σε κερδίζει στην πορεία με τη γεύση του, κάτι που επιβεβαιώνει και η ταχύτατη διείσδυσή του σε 16 αγορές τους εξωτερικού μέσα σε μόλις δύο χρόνια ζωής.
Πίσω από το εντυπωσιακό αυτό προϊόν βρίσκεται η εταιρεία World Excellent Products με έδρα το Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης, η οποία ξεκίνησε το 2011 από τρεις επιχειρηματίες με στόχο να δώσουν υπεραξία στο ελληνικό ελαιόλαδο ως επώνυμο τυποποιημένο προϊόν και ισχυρό brand name. Η ομάδα των επιχειρηματιών ενισχύθηκε και άλλαξε σύνθεση στην πορεία για να καταλήξει στον αριθμό πέντε, όπως και το όνομα του ελαιολάδου. Το εντυπωσιακό είναι ότι κανείς από τους πέντε δεν είχε μέχρι τη World Excellent Products σχέση με το χώρο των τροφίμων. Μοιράζονταν, όμως, μία επιχειρηματική ιδέα που στηρίζεται στην αξιοποίηση προϊόντων της ελληνικής γης με διεθνή προσανατολισμό. Και το νούμερο ένα της ελληνικής γης δεν είναι άλλο από το ελαιόλαδο, το οποίο ακόμη και σήμερα παραμένει εν πολλοίς αναξιοποίητο.
Βασικό μέλημα των ανθρώπων της επιχείρησης για την υλοποίηση της ιδέας τους ήταν η ποιότητα: τόσο στην πρώτη ύλη όσο και στη συσκευασία. Για την πρώτη ύλη μετά από μεγάλη έρευνα κατέληξαν στην Πελοπόννησο, στην ελαιουργία Ρενιέρη, η οποία παράγει ελαιόλαδο από το 1897 στο Φοινίκι Λακωνίας. Όσο για την εντυπωσιακή συσκευασία, αυτή αποτελεί δημιούργημα της εταιρείας της Θεσσαλονίκης designers united.
Όπως αναφέρει στη Voria.gr o διευθυντής πωλήσεων Ιωάννης Σόμπολος το ντεμπούτο του ελαιολάδου 5 πραγματοποιήθηκε πριν από 15 μήνες στη Ρωσία και στη συνέχεια ακολούθησε το La Grande Epicerie στο Παρίσι. «Ξεκινήσαμε την τοποθέτηση του ελαιολάδου 5 με στόχευση κυρίως τα delicatessen του εξωτερικού και τα ακριβά σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, έχουμε παρουσία και σε άλλες αγορές όπως τα ξενοδοχεία, τα επιχειρηματικά δώρα, τα εστιατόρια», τονίζει ο κ.Σόμπολος.
Σήμερα το ελαιόλαδο 5 κυκλοφορεί σε 16 χώρες σε όλες τις ηπείρους από Ιαπωνία μέχρι Ρωσία, Καναδά, ΗΠΑ, Κίνα, Ταϊβάν, Ντουμπάι, Αυστραλία, Λατινική Αμερική και σύντομα και στη Νότια Αφρική. Στη Θεσσαλονίκη μπορεί να βρει κανείς το ελαιόλαδο 5 στο Παντοπωλείο και στο ξενοδοχείο Hyatt, στη Χαλκιδική σε μεγάλα ξενοδοχεία και στην Αθήνα στα σούπερ μάρκετ Θανόπουλος.
Από τον Ιούλιο του 2012 μέχρι τον Ιούνιο του 2013, πρώτη χρονιά διάθεσης του προϊόντος και αντιμετώπισης των αναμενόμενων παιδικών ασθενειών η World Excellent Products διέθεσε κάτι λιγότερο από 30.000 φιάλες. Για τη δεύτερη χρονιά που διανύουμε ο κ. Σόμπολος αδυνατεί να προχωρήσει σε εκτίμηση για τις πωλήσεις. Ωστόσο, διαβεβαιώνει ότι η εταιρεία μπορεί να ανταποκριθεί στην αύξηση της ζήτησης και έχει πάντοτε απόθεμα.
Ο κ.Σόμπολος σημειώνει ότι στην προσπάθεια ανάπτυξης στο εξωτερικό δεν έλειψαν και δεν λείπουν τα προβλήματα, που προέρχονται κατά κύριο λόγο από το κακό brand name της Ελλάδας. «Το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης. Όλοι έχουν κάποια δυσάρεστη εμπειρία από παλαιότερες συνεργασίες με Έλληνες, που δεν ήταν συνεπείς. Έτσι, όποιος Έλληνας επιχειρηματίας θέλει να δημιουργήσει σχέσεις με εταιρείες του εξωτερικού πρέπει να είναι οπλισμένος με υπομονή. Ευτυχώς το ελαιόλαδο είναι από τα λίγα πράγματα που δεν έχουμε καταστρέψει σε αυτή τη χώρα αν και το προσπαθήσαμε», εξηγεί ο κ.Σόμπολος και προσθέτει: «Η φιλοσοφία στη World Excellent Products είναι 100% επαγγελματική. Αυτό που θα υποσχεθούμε, αυτό θα παραδώσουμε».
Τέσσερις συσκευασίες κοσμήματα
Η γκάμα του Five περιλαμβάνει τέσσερις τύπους ελαιολάδου που κυκλοφορούν σε συσκευασίες 200 ml και 500 ml:
-εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο σε διάφανη φιάλη
-ultra premium εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο σε λευκή φιάλη
-βιολογικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο σε μαύρη φιάλη
-unique ΠΟΠ εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο Φοινίκι Λακωνίς σε φιάλη με αμμοβολή και στοιχεία Swarovski.
Η εταιρεία δίνει έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής και στην υποστήριξη του προϊόντος στο σημείο διάθεσης. «Θέλουμε όποιο προϊόν εμπορευόμαστε να παίρνει την πραγματική του αξία», αναφέρει ο κ.Σόμπολος.
Υπογραμμίζει, εξάλλου, ότι εκτός από το ελαιόλαδο υπάρχουν πολλά ελληνικά προϊόντα με δυνατότητες, τα οποία είναι αναξιοποίητα και η World Excellent Products τα βλέπει με πολύ ενδιαφέρον.
της Αθανασίας Μπίδιου
Όταν η "ταπεινή" ελιά μπαίνει στα καλύτερα gourmet και deli
|
|
Τα ακριβά λάδια μπαίνουν σε μικρά μπουκαλάκια
Λένε ότι τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκαλάκια. Κάπως έτσι συνέβη τελικά και με τα luxury ελαιόλαδα που σήμερα έχουν κατακτήσει τα πιο «χλιδάτα» ντελικατέσεν και πολυκαταστήματα, από το Λονδίνο μέχρι τη Νέα Υόρκη. Τα τελευταία χρόνια τα ελληνικά premium ελαιόλαδα φιγουράρουν ανάμεσα στα καλύτερα, έχοντας μάλιστα κερδίσει σημαντικές διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς. Πρόκειται για προϊόντα πολυτελείας, αφού συνδυάζουν την υψηλή ποιότητα με την τελειότητα στην αισθητική. Είναι extra virgin, ultra unlimited, από σπάνιες ποικιλίες. Ένας πραγματικός «υγρός χρυσός», που σαγηνεύει ακόμα και τον πιο απαιτητικό ουρανίσκο. Πέντε κορυφαίοι Έλληνες προμηθευτές αποκαλύπτουν στο «Κ» το δικό τους success story. «λ», όπως λάδι Η εταιρεία Speiron, που παράγει το «λ /lambda/» είναι η πρώτη luxury food εταιρεία στην Ελλάδα και ιδρύθηκε το 2006 από τον επιχειρηματία Γιώργο Κολλιόπουλο. Τον Οκτώβριο του 2010 λάνσαρε το πρώτο προσωποποιημένο ελαιόλαδο στον κόσμο, το «bespoke λ / lambda/ olive oil», που προέρχεται από εκατονταετή ελαιόδεντρα. Το κόστος του είναι 11.000 ευρώ. Το Μάιο του 2011 η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο απευθείας προμηθευτή με το πολυκατάστημα Harrods του Λονδίνου. Η εταιρεία εξάγει, ακόμα, σε αυστηρά περιορισμένες ποσότητες στη Ρουμανία, στις ΗΠΑ, στη Βραζιλία, στα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα και στη Σιγκαπούρη. «Τα κλειδιά για την επιτυχία του “λ /lambda/” είναι δύο: η καινοτομία και το branding. Ήταν το πρώτο ελληνικό τρόφιμο που στόχευσε σε υψηλού εισοδηματικού κριτηρίου κοινό παγκοσμίως. Αποτέλεσμα αυτών η σωρεία παγκόσμιων δημοσιευμάτων και η τοποθέτησή του σε υψηλού κύρους πολυκαταστήματα, όπως το Harrods ή το Jones TheGrocer. Εύχομαι το παράδειγμα της υψηλής προστιθέμενης αξίας και του στοχευμένου κοινού να ακολουθήσουν κι άλλα ελληνικά τρόφιμα», δηλώνει στο «Κ» ο δημιουργός του «λ», Γιώργος Κολλιόπουλος. Νούμερο «one» Δεν δίστασαν Η εταιρεία αυτήν τη στιγμή εξάγει σε περισσότερες από δέκα χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις και με την Κίνα. Αναμένεται, δε, να αποσβέσει το αρχικό της κεφάλαιο σε περίοδο μικρότερη της πενταετίας, που αρχικά είχε υπολογιστεί. «Δοκίμασε» την επιτυχία Μόνο η αφρόκρεμα *Αναδημοσίευση από το "ΚΕΦΑΛΑΙΟ" της 21ης Δεκεμβρίου |
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου