Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Οι μακακίες πληρώνονται, αλλα μόνο στον ιδωτικό τομέα


Νόμιμη η απόλυση λόγω Facebook

Αεροπορική εταιρεία η οποία απέλυσε υπάλληλό της που επισκεπτόταν καθημερινά και επί ώρες διάφορες ιστοσελίδες μεταξύ των οποίων και το Facebook, χωρίς να της δώσει αποζημίωση δικαίωσε το Πρωτοδικείο της Αθήνας.

Η υπάλληλος είχε προσληφθεί τον...
 Ιανουάριο του 1989 και μετα από δέκα χρόνια τον Μαιο του 2009 ελαβε επίστολή από τον γενικό διευθυντή της αεροπορικής εταιρείας με την οποία της γινόντουσαν συστάσεις γιατί αργούσε συστηματικά να προσέλθει στην εργασία της, χρησιμοποιούσε τις τηλεφωνικές γραμμές της εταιρείας για να προσωπικές της κλήσεις και χρησιμοποιούσε και το διαδίκτυο, όπου πραγματοποιούσε επισκέψεις σε ιστοσελίδες άσχετες με την εργασία της, όπως ιστοσελίδες για κοινωνική δικτύωση και ιστοσελίδες συνομιλίας για συναντήσεις ανθρώπων.

Επίσης, στην επιστολή αναφερόταν ότι στις 29.4.2009 καταλήφθηκε από τον γενικό διευθυντή και τον διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας να επισκέπτεται ιστοσελίδα στο Facebook.

Στην ίδια επιστολή ανέφερε ο γενικός διευθυντής ότι εάν συνεχίσει η υπάλληλος την ίδια αντισυμβατική συμπεριφορά, τότε δεν υπάρχει άλλη επιλογή από την λήξη της σύμβασης εργασίας χωρίς καμία περαιτέρω προειδοποίηση.

Το Πρωτοδικείο Αθηνών με την υπ' αριθμ. 34/2011 απόφασή του απέρριψε την αγωγή της υπαλλήλου, κρίνοντας ότι η καταγγελία της σύμβασης εργασίας από την εργοδότρια εταιρεία ήταν νόμιμη και έγινε για σπουδαίο λόγο.
 
Το Πρωτοδικείο έκρινε επίσης ότι «η απόλυση της εργαζομένης δεν έλαβε χώρα καταχρηστικά, αλλά νομίμως και στα πλαίσια του καλώς νοούμενου συμφέροντος της εργοδότριας επιχείρησης, καθόσον πραγματικό κίνητρο της καταγγελίας ήταν η πλημμελής και μη προσήκουσα άσκηση των συμβατικών υποχρεώσεων της εργαζομένης, η οποία δημιουργούσε προβλήματα στην ομαλή και αποδοτική άσκηση της εργασίας και στις ανάγκες της επιχείρησης και επέφερε ακολούθως κλονισμό της εμπιστοσύνης της εργοδότριας στο πρόσωπό της, εκ του οποίου εξέλιπε το απαιτούμενο πνεύμα συνεργασίας».

Aκόμη, το δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς της υπαλλήλου ότι η απόλυσή της έγινε για λόγους εχθρότητας και εκδίκησης της εργοδότριας εταιρείας.

Από τις μαρτυρικές καταθέσεις αποδείχθηκε, σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, ότι η υπάλληλος καθυστερούσε να προσέλθει στην εργασία της, ενώ την ώρα της δουλειάς ελάμβανε συχνά προσωπικές κλήσεις συγγενών και φίλων της, τους οποίους εν συνεχεία καλούσε στα τηλέφωνά τους χρησιμοποιώντας τις τηλεφωνικές γραμμές της εταιρείας, γεγονός το οποίο προκαλούσε προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πελατών.


Επίσης, ενώ η αεροπορική εταιρεία από το Δεκέμβριο του 2008 είχε στείλει ηλεκτρονικό μήνυμα που απαγόρευε στο προσωπικό της να επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, ήτοι ιστοσελίδες με περιεχόμενο άσχετο με την εργασία του, παρ' όλα αυτά η υπάλληλος καθημερινά επισκεπτόταν το Facebook προκειμένου να διαβάσει και να γράψει σχόλια, ενώ αρκετές φορές, όταν την καλούσαν πελάτες για να προβούν σε κράτηση εισιτηρίων, τους απαντούσε ότι το σύστημα κρατήσεων δεν λειτουργεί και τους ζητούσε να ξανακαλέσουν αργότερα, προκειμένου να έχει περισσότερο χρόνο για να ασχοληθεί με την περιήγηση στο Facebook!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου