Παρασκευή, 29 Απριλίου 2011

Ασύρματο ίντερνετ & ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΚΤΕΛ


Σε νέα, ηλεκτρονική εποχή μπαίνουν τα ΚΤΕΛ, τα οποία λόγω και της ακριβής βενζίνης είδαν τη ζήτηση των υπηρεσιών τους να αυξάνεται κατακόρυφα την περίοδο του Πάσχα.


Ηλεκτρονικό εισιτήριο, μέσω Internet, από παντού...

Μπορεί σήμερα να είναι μια πραγματικότητα η οποία αφορά σε πολύ λίγα μέσα μεταφοράς, τουλάχιστον στη χώρα μας, ωστόσο η διοίκηση των ΚΤΕΛ σχεδιάζει την επόμενη μέρα στην οποία οι επιβάτες θα έχουν το δυνατότητα να κλείνουν το εισιτήριό τους από οπουδήποτε μέσω του Διαδικτύου:


Το σχετικό πρόγραμμα πρόκειται να επιδοτηθεί με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα βοηθήσει τα ΚΤΕΛ όλης της χώρας να περάσουν σε μια νέα ηλεκτρονική εποχή.

...και υπηρεσίες wi-fi στη διαδρομή

Για κάποια από τα ΚΤΕΛ της χώρας αυτό γίνεται ήδη. Με στόχο να παρέχουν υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης στους επιβάτες τους, κάποια από τα ΚΤΕΛ παρέχουν ήδη ασύρματη πρόσβαση στο Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Την αρχή έκανε αρκετό καιρό πριν το ΚΤΕΛ Κοζάνης, το οποίο ήταν το πρώτο που παρείχε τέτοιες υπηρεσίες στους επιβάτες του. Ωστόσο, φαίνεται ότι πρόκειται για ένα επιτυχημένο εγχείρημα και πριν από έναν μήνα το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε η δημιουργία ασύρματου τοπικού δικτύου σε επιλεγμένα λεωφορεία της εταιρίας.
 

Δυνατότητα σύνδεσης έχουν όλοι οι επιβάτες που διαθέτουν αντίστοιχη συσκευή και επιβαίνουν σε λεωφορείο στο οποίο διατίθεται ασύρματο δίκτυο (wi-fi).


Πάντως, στις προθέσεις της διοίκησης είναι η δυνατότητα αυτή να επεκταθεί σύντομα στο σύνολο των λεωφορείων του συγκεκριμένου ΚΤΕΛ.


Κινητικότητα και στο θέμα του νέου σταθμού

Πέρα όμως από τις τεχνολογικές καινοτομίες, εξελίξεις προαλείφονται αυτήν την εποχή και σε άλλα ζητήματα που αφορούν στα ΚΤΕΛ. Κατ' αρχάς, φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα στο θέμα της δημιουργίας νέου σταθμού, το οποίο εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει παγώσει. Εδώ και πολλά χρόνια έχει προωθηθεί η ιδέα της δημιουργίας νέου σταθμού για τα ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα, όπου βρίσκεται και ο ομώνυμος σταθμός του μετρό. Όμως, επί πολλά χρόνια, το σχέδιο παραμένει ανενεργό, παρότι είναι δεδομένο το ενδιαφέρον των κατασκευαστών να συμμετάσχουν σε αυτό.

Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτήν τη φορά το θέμα έχει ανακινηθεί για τα καλά και σύντομα θα πρέπει να αναμένονται εξελίξεις.

Αρχικά, πριν από λίγες μέρες, υπήρξε συνάντηση των διοικήσεων των ΚΤΕΛ και της Αττικό Μετρό, στην οποία ανήκει ο χώρος όπου πρόκειται να δημιουργηθεί το νέο ΚΤΕΛ. Το σχέδιο προβλέπει ότι η Αττικό Μετρό θα διατηρήσει το 50% της ιδιοκτησίας του νέου σταθμού, 15% θα κρατήσει η κοινοπραξία των ΚΤΕΛ, ενώ το υπόλοιπο 35% θα το πάρει το ιδιωτικό σχήμα που θα αναλάβει την κατασκευή του έργου.

Πάντως, ακόμα δεν έχει υπάρξει απόφαση με ποιον τρόπο θα γίνει η ανάθεση του έργου. Αν αυτό το κάνει η Αττικό Μετρό, τότε θα πρέπει να υπάρξει διαγωνισμός, ενώ σε περίπτωση όπου η ανάθεση γίνει μέσω της κοινοπραξίας των ΚΤΕΛ, μπορεί το έργο να ανατεθεί απευθείας, ωστόσο θα πρέπει να προηγηθεί νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμα η καταβολή της επιδότησης ύψους 42 εκατ. ευρώ που αφορά στην ανανέωση του στόλου που πραγματοποιήθηκε από τα ΚΤΕΛ πριν από μία τριετία.

Ωστόσο, η διοίκηση των ΚΤΕΛ εμφανίζεται αισιόδοξη πως το θέμα θα επιλυθεί σύντομα, καθώς φαίνεται ότι υπάρχει η αντίστοιχη διάθεση από την πλευρά των συναρμόδιων υπουργείων.

euro2day.gr


Kαι οι οδηγίες από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

Ξεκίνησε στις 31.3.2011, η δημιουργία ασύρματου τοπικού δικτύου σε επιλεγμένα λεωφορεία της εταιρείας.


Οδηγίες για τη σύνδεσή σας στο ασύρματο δίκτυο (wi-fi) λεωφορείου :

1. Ενεργοποιήστε το ασύρματο δίκτυο στον φορητό υπολογιστή σας ή στο κινητό σας που διαθέτει wi-fi.

2. Εμφανίζεται στα διαθέσιμα ασύρματα δίκτυα το δίκτυο "KTEL_SALONICA", "Δίκτυο χωρίς ασφάλεια"

3. Πατήστε "Σύνδεση στο δίκτυο"

4. Ανοίξτε τον browser της συσκευής σας (ie, firefox, chrome, opera κλπ).

5. Στην αρχική σας σελίδα εμφανίζεται η ιστοσελίδα του ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

6. Εισάγετε στο πεδίο "Ονομα" τη λέξη user και πατήστε ok.

Σημείωση: Από την έξοδο για Σίνδο, μέχρι τον Μακρύγιαλο και από το Λιτόχωρο μέχρι το Μακρυχώρι, όπως επίσης και από την έξοδο για Μπράλο μέχρι το τελευταίο τούνελ του Αγίου Κωνσταντίνου και από Αγίους Θεοδώρους και για 5 χλμ, μέχρι την ευθεία της Πελασγίας, δεν υπάρχει ακόμη κάλυψη 3G GPRS.

Ο αριθμός των λεωφορείων στα οποία διατίθεται wi-fi θα αυαξάνεται σταδιακά.

Η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. δεν εγγυάται την γεωγραφική κάλυψη σε όλο το μήκος της διαδρομής καθώς αυτό εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα του δικτύου της συνεργαζόμενης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας (COSMOTE).

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου