Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Τα οφέλη του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ~ με αριθμούς


Διακόσιους πενήντα χιλιάδες επιβάτες θα εξυπηρετεί καθημερινά το μετρό το 2015, από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του, ενώ κατ' έτος υπολογίζεται ότι με το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά της Θεσσαλονίκης θα μετακινούνται 75 εκατ. επιβάτες.

Τα οφέλη από τη λειτουργία του μετρό θα είναι τεράστια για τους Θεσσαλονικείς. Φτάνει να σκεφτεί κάποιος ότι λόγω της λειτουργίας του θα εκλύονται καθημερινά στην ατμόσφαιρα 115 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, ενώ...
 σημαντική θα είναι η διαφορά στη σπατάλη χρόνου στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης. Ετσι, υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθούν ετησίως 25 εκατ. ώρες, που σήμερα ξοδεύονται για τις ανάγκες μετακίνησης με όλα τα μέσα (λεωφορεία, ταξί, ΙΧ).

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν χτες από το διευθυντή έργων μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργο Κωνσταντινίδη, κατά τη διάρκεια υπογραφής μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της «Αττικό Μετρό ΑΕ» και 23 φορέων της Θεσσαλονίκης, σχετικά με τα έργα κατασκευής του μετρό. Το συγκεκριμένο μνημόνιο, ωστόσο, αρνήθηκε να υπογράψει ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος ζήτησε να υιοθετηθούν περισσότερες δεσμεύσεις, κυρίως σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα του έργου.

Ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, σημείωσε ότι οι φορείς αγκαλιάζουν το μετρό, ένα έργο το οποίο θα συμβάλει καθοριστικά στο να καταστεί η Θεσσαλονίκη λειτουργική και ανθρώπινη. Ο ίδιος επισήμανε ότι έχουν δημιουργηθεί τρεις ομάδες εργασίας για τη συστηματική προώθηση συγκεκριμένων θεμάτων, με το δήμο Θεσσαλονίκης, με φορείς των παραγωγικών τάξεων και εκπροσώπους των εργαζομένων, καθώς και με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.


Η Δελφών

«Η οδός Δελφών δυστυχώς πρέπει να κλείσει για δέκα μήνες και αυτό είναι θέμα ημερών», επισήμανε ο κ. Κωνσταντινίδης στους φορείς. Υπενθυμίζεται ότι ο δρόμος θα κλείσει σε όλο του το πλάτος από τη συμβολή του με τη Μάρκου Μπότσαρη μέχρι την Πέτρου Συνδίκα. Γιατί θα συμβεί αυτό; Διότι, όπως είπε ο κ. Κωνσταντινίδης, στη μελέτη του μετρό δεν είχαν ληφθεί υπόψη τα μπαλκόνια των γύρω πολυκατοικιών, με αποτέλεσμα να μη χωράνε τα μηχανήματα που πρέπει απαραιτήτως να εργαστούν για την κατασκευή του σταθμού. «Η κατασκευή του σταθμού ''Ανάληψη'' είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Αφενός έχουμε τα χειρότερα εδάφη που έχουμε συναντήσει ποτέ, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα, και αφετέρου μειώθηκε το εύρος του σταθμού, σε τόσο μεγάλο βαθμό, ώστε οι δύο σήραγγες να συγκλίνουν πολύ. Η Θεσσαλονίκη με την κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού θα μπει στην παγκόσμια βιβλιογραφία. Εύχομαι να πάνε όλα καλά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντινίδης.


Για τους «μετρόπληκτους»

Ο Γιάννης Μαγκριώτης ανακοίνωσε ότι έχουν γίνει επαφές με τους αρμόδιους φορείς του Δημοσίου και με ΔΕΚΟ, προκειμένου να εξεταστούν τα περιθώρια ικανοποίησης αιτημάτων των παραγωγικών τάξεων και των εργαζομένων, για υποστήριξη των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί και πλήττονται από την κατασκευή του έργου, με τις σχετικές απαντήσεις να αναμένονται μετά το Πάσχα.

«Θέλουμε να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις και τη διαχείριση των έργων. Πρότεινα από το βήμα της Βουλής τη δημιουργία διακομματικής επιτροπής που θα ενημερώνεται για την πορεία κατασκευής του μετρό. Το έργο χρειάζεται τη συνεργασία και τη συναίνεση όλων μας», υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.


Οι ενστάσεις

Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης ζήτησε να υπάρξει δέσμευση από την «Αττικό Μετρό ΑΕ» για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, όπως αυτά τέθηκαν από το αρμόδιο υπουργείο και αναφέρουν ότι η βασική γραμμή του μετρό θα είναι έτοιμη μέχρι τις αρχές του 2015. Για το θέμα της οδού Δελφών ζήτησε να ενημερωθούν οι πολίτες για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνει κλειστός ο δρόμος και να αναζητηθούν εγκαίρως τα κατάλληλα μέτρα που θα αποτρέψουν να πληγεί ανεπανόρθωτα η τοπική κοινωνία και αγορά. Τέλος, ζήτησε να υπάρχει ρητή και ξεκάθαρη δέσμευση για μη πρόκληση νέων καθυστερήσεων εξαιτίας νομικών ζητημάτων από την επαναχάραξη της κύριας γραμμής. Συμφωνήθηκε να προστεθούν παράγραφοι στο μνημόνιο ώστε να καλύπτονται τα αιτήματα του κ. Τζιτζικώστα και τελικά να υπογράψει.


Ψήφος εμπιστοσύνης στο μετρό

Μετρό... δαγκωτό ψηφίζουν οι Θεσσαλονικείς για τη σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» με μέσο σε σταθερή τροχιά, αφού, σύμφωνα με έρευνα, αυτό έρχεται πρώτο στις προτιμήσεις τους από όλα τα μέσα.

Σε ημερίδα που διοργάνωσε χτες το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) για τη σύνδεση του αεροδρομίου με το μελλοντικό δίκτυο των μέσων σε σταθερή τροχιά, παρουσιάστηκαν στοιχεία για τους χρόνους μετακίνησης ανά μέσο για τη διαδρομή από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το αεροδρόμιο. Με ΙΧ ή ταξί απαιτούνται 35 έως 45 λεπτά, με αστικό λεωφορείο 70 έως 75 λεπτά, με μετρό 44 λεπτά, με μετρό μέχρι τη Μίκρα και εν συνεχεία με λεωφορείο 49 με 50 λεπτά, απευθείας με τραμ από 50 έως 53 λεπτά, με μετρό μέχρι τη Μίκρα και μετά με τραμ από 50 έως 53 λεπτά, με μετρό μέχρι τη Μίκρα και εν συνεχεία με μονορέιλ από 49 έως 52 λεπτά.

Οσο για το κόστος κατασκευής των μέσων σε σταθερή τροχιά, έχει ως εξής: κάθε χλμ. μετρό απαιτεί από 120 έως 170 εκατ. ευρώ, κάθε χλμ. τραμ από 20 έως 30 εκατ. ευρώ, κάθε χλμ. προαστιακού (μόνο υποδομή) από 10 έως 18 εκατ. ευρώ και κάθε χλμ. μονορέιλ από 30 έως 60 εκατ. ευρώ.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, προανήγγειλε τη θεσμική αναβάθμιση του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης εντός του έτους, ενώ ο πρόεδρος του συμβουλίου, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, ανέφερε ότι βρισκόμαστε στο «παρά πέντε» για τη δημιουργία πέντε νέων λεωφορειολωρίδων στη Θεσσαλονίκη.


Και Μετρό και Γραμμή τραμ το 2015

«Στόχος μας είναι το 2020 να διπλασιαστεί το ποσοστό των μετακινήσεων που γίνονται με μέσα μαζικής μεταφοράς, έτσι ώστε τουλάχιστον το 50% των καθημερινών μετακινήσεων των Θεσσαλονίκεων να γίνεται είτε με μετρό είτε με τραμ είτε με λεωφορεία είτε με καραβάκια είτε με άλλους εναλλακτικούς τρόπους, όπως είναι τα ποδήλατα και οι πεζή μετακινήσεις, και όχι με ΙΧ. Το βέβαιο είναι ότι πάνω στο μετρό θα χτίσουμε το υπόλοιπο σύστημα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Το μετρό έχει διασφαλισμένους πόρους και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Το τραμ δεν έχει προς το παρόν χρηματοδότηση, όμως με την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών θα ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Οι μελέτες για το τραμ αρχίζουν τώρα, αλλά επειδή η κατασκευή του δεν απαιτεί περισσότερα από δύο χρόνια, νομίζω πως μπορεί να συμπέσει με την ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό για να το συμπληρώσει». Τα παραπάνω τόνισε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, στο περιθώριο ημερίδας του ΣΑΣΘ για τη σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» με μέσο σε σταθερή τροχιά.



Ο υφυπουργός, καταθέτοντας την προσωπική του άποψη, είπε ότι η σύνδεση του αεροδρομίου πρέπει να γίνει επιφανειακά, με τραμ μέχρι τη Μίκρα, από όπου κάποιος θα μετεπιβιβάζεται στο μετρό. «Αν επιλέξουμε μετρό μέχρι το αεροδρόμιο, δε θα μπορέσουμε να αποσβέσουμε το κόστος κατασκευής, ενώ και η κατασκευή μονορέιλ έχει μεγαλύτερο κόστος από την κατασκευή τραμ», ανέφερε ο κ. Βούγιας.
agelioforos.gr

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καλο

Δημοσίευση σχολίου