Αυτήν την ώρα ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στον ΟΣΕ "Σοφός", μιλάει στον Σκαΐ και ανέφερε ότι το προσωπικό είναι βεβαρυμένο ψυχολογικά λόγω των μετατάξεων και καταπονημένο από 15 συνεχόμενες ημέρες εργασίας και δεν μπορεί να εργασθεί!!!
Στα σοβαρά τώρα:
Η εγκύκλιος για 2.700 μετατάξεις στον ΟΣΕ
Το αργότερο μέχρι αύριο, όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου πρέπει να γνωστοποιήσουν στο υπουργείο Εσωτερικών τις κενές οργανικές θέσεις που έχουν, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία μετάταξης των 2.700 εργαζομένων σε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το υπουργείο Εσωτερικών ξεκινά τη διαδικασία μετατάξεων με επείγουσα εγκύκλιο, σύμφωνα με την οποία...
μεταφέρεται το προσωπικό του ΟΣΕ με την ίδια σχέση εργασίας, σε δημόσιες υπηρεσίες, ανεξάρτητες αρχές, τον ΟΣΑ, τους δήμους, τις περιφέρειες και τα ΝΠΙΔ.
Η μεταφορά γίνεται σε φορέα ή υπηρεσία, σε νομό επιλογής του υπαλλήλου, εφόσον υπάρχει κενή θέση ή έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει ανάγκη σε φορέα αυτού του νομού.
Στο προσωπικό που μετατάσσεται, μεταξύ άλλων, συγκαταλέγονται σταθμάρχες, εργοδηγοί, οδηγοί, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτροτεχνίτες, μηχανολόγοι, μηχανοτεχνίτες, γεωλόγοι, πολιτικοί μηχανικοί, προσωπικό ελιγμών, εργάτες γραμμής κ.ά.
Τόσο οι κενές θέσεις όσο και οι ανάγκες για σύσταση θέσεων αφορούν κυρίως τους νομούς: Αργολίδας, Αρκαδίας, Αττικής, Αχαΐας, Βοιωτίας, Δράμας, Εβρου, Ευβοίας, Ηλείας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Καρδίτσας, Κιλκίς, Κοζάνης, Κορινθίας, Λαρίσης, Λευκάδας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πέλλης, Πιερίας, Ροδόπης, Σερρών, Τρικάλων, Φθιώτιδας και Φλωρίνης.
Η καταγραφή των αναγκών των φορέων θα γίνει σε ειδική εφαρμογή βάσης δεδομένων (access), η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών. Προτεραιότητα στις μετατάξεις θα έχουν όσοι το δηλώσουν εθελοντικά έως το τέλος της χρονιάς.
To υπουργείο Υποδομών προέβλεπε την αποχώρηση σε πρώτη φάση 1.800 εργαζομένων από τον όμιλο ΟΣΕ και 780 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ωστόσο εκτιμάται ότι ο αριθμός των μετατάξεων θα φτάσει τελικώς τους 2.700, καθώς στην περίπτωση που εντοπιστεί πρόσθετο πλεονάζον προσωπικό, υπάρχει η δυνατότητα δεύτερου κύματος μετατάξεων, όπως προβλέπεται από το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. Συνολικά υπολογίζεται ότι στις εταιρείες του ΟΣΕ θα παραμείνουν λιγότεροι από 3.500 εργαζόμενοι.
Παράλληλα με τις μετατάξεις ενεργοποιείται και το σύνολο του νόμου του υπουργείου Υποδομών για τον ΟΣΕ, προκειμένου να έχουν «κλείσει» εντός 30 ημερών όλες οι εκκρεμότητες που απορρέουν από τον νόμο για την εξυγίανση του Οργανισμού. Ερωτηματικό πάντως παραμένει το αν και πότε τελικώς θα εκφραστεί επίσημο ενδιαφέρον από αξιόπιστη ευρωπαϊκή -κατά προτίμηση- σιδηροδρομική εταιρεία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί. Ηδη έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση του ΟΣΕ με την ΕΔΙΣΥ, ενώ τροποποιήθηκαν και τα καταστατικά μετόχων όλων των εταιρειών. Τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιρειών αναμένεται να έχουν εγκριθεί από τις διοικήσεις όλων των Οργανισμών έως τη Δευτέρα.
Παράλληλα έχει δημιουργηθεί η Επιτροπή για την ακίνητη περιουσία (εγκαταστάσεις και εξοπλισμό) κατά μήκος της εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής.
Παράλληλα έως το τέλος της χρονιάς θα έχουν ολοκληρωθεί οι διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το τροχαίο υλικό, θα ενεργοποιηθεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία θα στελεχωθεί κατά προτεραιότητα από τους μετατασσόμενους υπαλλήλους, ενώ θα συγκροτηθεί και η Αρχή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ
Νέες Συλλογικές Συμβάσεις με μόνο τρία επιδόματα
Τον δρόμο για τις ριζικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ δείχνει η έναρξη της εφαρμογής του νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ. Ζήτημα ημερών φαίνεται ότι είναι η κατάργηση όλων των κανονισμών προσωπικού στον Οργανισμό, ενώ έχει ήδη ενεργοποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα βάσει του οποίου οι διοικήσεις των εταιρειών του Ομίλου θα μπορούν να διαπραγματεύονται τα μισθολογικά και εργασιακά ζητήματα των εργαζομένων με το αντιπροσωπευτικότερο σωματείο της κάθε εταιρείας.
Οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν τις επόμενες ημέρες, ενώ το αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή τους λήγει στο τέλος Δεκεμβρίου καθώς το υπουργείο Υποδομών κινείται σε εντατικούς ρυθμούς προκειμένου εντός του 2011 «να υπάρξει μηδενισμός των ελλειμμάτων», όπως υπαγορεύει το μνημόνιο. Στις νέες Συλλογικές Συμβάσεις που θα υπογραφούν θα διασωθούν ο βασικός μισθός, τα χρονοεπιδόματα, τα οικογενειακά επιδόματα και το επίδομα επιστημονικότητας, ενώ σε καμία περίπτωση οι δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων δεν θα ξεπερνούν το 8%-10% των κύριων.
ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Αυξήσεις 30% στα εισιτήρια
Αυξήσεις σε ποσοστό τουλάχιστον 30% αναμένονται από την αρχή του χρόνου στα εισιτήρια του Σιδηροδρόμου για όσες γραμμές παραμείνουν σε λειτουργία. Εντός του μήνα θα ανακοινωθούν τόσο τα νέα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και η νέα τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, την οποία θα αποφασίζει η ίδια. Στόχος είναι η τιμή των εισιτηρίων να φτάσει τουλάχιστον στο 80% της τιμής του εισιτηρίου των ΚΤΕΛ, ενώ αναμένεται και κατάργηση όλων των εκπτώσεων.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΡΙΜΑΛΗ
ΚΡΥΜΜΕΝΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ (1974).
Πριν από 2 ώρες
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου