Σε μια αγορά με προβλήματα και στρεβλώσεις, οι Έλληνες οινοποιοί αναζητούν διέξοδο εκτός Ελλάδας για να προωθήσουν το κρασί τους, αφού έχουν αποθέματα και εξαιτίας της πτώσης της κατανάλωσης.
Αυτή την εικόνα περιγράφει μιλώντας...
στο Capital.gr ο κ. Παύλος Καρακώστας, πρόεδρος της ΓΕΝΚΑ Εμπορική, της εταιρείας που ασχολείται με το κρασί επί δεκαετίες, επισημαίνοντας ότι έχουν γίνει συλλογικά λάθη, με αποτέλεσμα τα ελληνικά κρασιά να μην είναι προωθημένα στο εξωτερικό.
Το αποτέλεσμα είναι σήμερα οι εξαγωγές να εστιάζουν κυρίως, σε αγορές όπου υπάρχει ελληνικό στοιχείο. «Όμως, υπάρχουν χώρες όπου μπορούν να αναπτυχθούν οι ελληνικές ετικέτες, όπως π.χ. η Γερμανία, όπου ο Τσάνταλης έχει κάνει πολύ καλή δουλειά κυρίως στο χαμηλότερο τιμολογιακά κομμάτι της αγοράς».
Οι προσπάθειες που γίνονται πλέον είναι να επαναλανσαριστεί το ελληνικό κρασί στο εξωτερικό ως «new wines of Greece», αφού οι γνώσεις των ξένων για την εγχώρια παραγωγή έχουν μείνει στην… ρετσίνα. «Η ρετσίνα του Κουρτάκη είναι αξιοπρεπές κρασί και έχει εξαιρετική γεύση όταν συνδυάζεται με το κατάλληλο φαγητό», τόνισε ο κ. Καρακώστας, εξηγώντας ότι κάθε κρασί χρειάζεται το περιβάλλον του και τα κατάλληλα συνοδευτικά εδέσματα για να αναδειχθεί η γεύση, το άρωμα και η αξία του.
«Δεν μπορείς να γίνεις πλούσιος σε 5 χρόνια και αυτή η νοοτροπία υπάρχει στους Έλληνες επιχειρηματίες. Γι’ αυτό και εμείς συνεργαζόμαστε με εκείνους που βλέπουν τον δρόμο του κρασιού μακροπρόθεσμα», με αποτέλεσμα σήμερα η διανομή ελληνικών κρασιών από 5 διαφορετικές οινοποιίες και κτήματα να αποτελεί το 20% της δραστηριότητας της ΓΕΝΚΑ.
«Το ελληνικό κρασί είναι καλό αλλά ακριβό», ανέφερε ο κ. Καρακώστας, εξηγώντας ότι το χύμα στην χώρα μας – που αποτελεί ελληνική πατέντα- έχει 8 ευρώ το λίτρο, ενώ στην Ιταλία το κρασί κοστίζει από 4 ευρώ το μπουκάλι.
Στο ερώτημα ποια είναι μια καλή τιμή για ένα αξιοπρεπές κρασί, ο επικεφαλής της ΓΕΝΚΑ Εμπορική και του Cellier τόνισε πως «από 7 ευρώ για το εισαγόμενο και από 10 ευρώ για το ελληνικό». Ο ίδιος όμως, έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν μπορεί ένα μπουκάλι να κοστίζει 10 ευρώ στο ράφι του σούπερ μάρκετ και το ίδιο κρασί να πωλείται 45 ευρώ στο εστιατόριο. Παράλληλα, οι εισαγωγικές εταιρείες έχουν πάνω από 4 χρόνια να κάνουν αυξήσεις τιμών στις ξένες ετικέτες, ενώ τα εγχώρια μέχρι και πέρυσι γίνονταν ανατιμήσεις.
Η εσωτερική κατανάλωση υποχώρησε πέρυσι κατά περίπου 35%, ενώ το κοινό στρέφεται προς μεσαίες και φθηνές τιμές. Από το εμφιαλωμένο κρασί που καταναλώνουν οι Έλληνες ποσοστό 5%-7% σε όγκο και περίπου 10% είναι εισαγόμενο, με την ζήτηση να είναι αυξημένη κυρίως στα εστιατόρια.
«Οι γνώσεις μας ως καταναλωτές για το κρασί είναι μικρές. Και είμαστε εστιασμένοι στην φίρμα. Όμως για να μάθεις το κρασί, πρέπει να δοκιμάζεις», σημείωσε ο κ. Καρακώστας.
Η ΓΕΝΚΑ Εμπορική μετρά ήδη 120 χρόνια στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή. Αντιπροσωπεύει και διανέμει κατ’ αποκλειστικότητα κρασιά και ποτά, με παγκόσμια αναγνώριση, όπως το Κτήμα Μερκούρη, Κτήμα Αϊβαλή, Κτήμα Αργυρού, Κτήμα Ντούγκου, Κτήμα Μοντοφώλι, Baron Philippe de Rothschild, Torres, Antinori, Bollinger, Gaja, Penfolds, Mondavi, Guigal κλπ.
Στην εταιρεία ανήκουν επίσης οι κάβες Cellier, με τέσσερα καταστήματα σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και στη Μύκονο, το Cellier Wine Club, που ιδρύθηκε το 1989, αλλά και το εστιατόριο Cellier LE BISTROT στην οδό Πανεπιστημίου 10.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου