Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Τέτοια λέγε μας πρόεδρε & την ψυχή μας πάρε



Ο Ιβάν Σαββίδης ανοίγει τα χαρτιά του και μιλά στους εκπροσώπους του Τύπου για τα σχέδια που έχει για τον ΠΑΟΚ, το νέο διοικητικό σχήμα, το γήπεδο και τις μεταγραφές.

Γιατί ο ΠΑΟΚ; Ημουν ειλικρινής, δεν έλεγα ψέματα. Εδώ και 20 χρόνια και παραπάνω, οι φίλοι μου λένε, τι θέλεις τον ΠΑΟΚ; Μόνο ο ΠΑΟΚ μπορούσε τόσο μοναδικά από το 1926 να συνδέσει τον ελληνισμό. Σκύβω το κεφάλι. Αυτή η ομάδα έχει το δικαίωμα για 100ετίες να είναι η συνέχεια της Κωνσταντινούπολης...


Αρχικά ο Σαββίδης λέει: "Πρώτα από όλα θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη με τη γρήγορη διερμηνεία. Ισως γρήγορα να μην το χρειαζόμαστε καν. Θα δείτε πολλά πράγματα στο μέλλον. Ενημερώνομαι συνεχώς από εσάς. Ο στόχος μου είναι να είμαι ενήμερος για όσα συμβαίνουν στον ΠΑΟΚ ώστε ο ΠΑΟΚ να μην βρίσκεται έξω από το ελληνικό πρωτάθλημα και να συμμετάσχει ενεργά στην αθλητική ζωή της Ελλάδας".

Για το αν ο ΠΑΟΚ θα κοντράρει άμεσα τον Ολυμπιακό: "Είναι δύσκολο να το προσδιορίσω, θα ήθελα να είναι και φέτος. Δεν θα ήταν σωστό σκεφτόμαστε έτσι. Το είπα και στον Βρύζα ότι για μένα δεν υπάρχει δεν υπάρχει δεύτερη θέση. Θέλουμε ομάδα που θα καταλαμβάνει την πρώτη θέση. Ισως ο ερχομός μου να μην ήταν τόσο εγακίρως.Ισως αν είχα έρθει το 2006 ο Ολυμπιακός να είχε χάσει την 1η θέση".ένα με συνδέουν με την Ελλάδα όχι οι εταιρικές σχέσεις με τη Ρωσία. Είμαι απόγονος των Βυζαντινών Ελλήνων, είμαι Πόντιος και πιστέψτε με, είμαι Ελληνας ίσως και περισσότερο από εσάς. Ακόμα και στη Σοβιετική Ενωση, ζούσαμε, αναπνέαμε και η Σοβιετική Ενωση μας έδωσε τη δυνατότητα να μελετήσουμε την ιστορία της Ελλάδας. Η πρώτη μου λέξη ήταν μάνα και όχι μαμά. Μέχρι τα 7 μου χρόνια, μιλούσα μόνο Ποντιακά. Οπότε να μιλάμε για εταιρικές σχέσεις, ας το αφήσουμε στην άκρη.

Γιατί ο ΠΑΟΚ; Ημουν ειλικρινής, δεν έλεγα ψέματα. Εδώ και 20 χρόνια και παραπάνω, οι φίλοι μου λένε, τι θέλεις τον ΠΑΟΚ; Μόνο ο ΠΑΟΚ μπορούσε τόσο μοναδικά από το 1926 να συνδέσει τον ελληνισμό. Σκύβω το κεφάλι. Αυτή η ομάδα έχει το δικαίωμα για 100ετίες να είναι η συνέχεια της Κωνσταντινούπολης. Για μένα ο ΠΑΟΚ αποτελεί και κάποια ιστορική σχέση με το παρελθόν. Τα τελευταία 10 χρόνια συμμετέχω ενεργά, για αυτό σας παρακαλώ να μη μιλάμε για το τι έγινε το 2006. Δεν τον αγόρασα τότε και δεν έχει σημασία, τώρα το γιατί. Καταφέραμε να πείσουμε τη διοίκηση του ΠΑΟΚ τώρα. Ευτυχώς, οι άνθρωποι που μπόρεσαν να με ακούσουν, όπως ο κ. Βρύζας, μας είπαν ότι πράγματι τα χρήματα μας θα πάνε στην ανάπτυξη του ΠΑΟΚ και όχι στους μετόχους.

Επειδή μάλλον θα μου κάνετε την ερώτηση και για το 2006 και τώρα, τελικά τι διαθέτει ο ΠΑΟΚ; Τι μπορεί να πουλήσει; Δεν έχουμε βρει απάντηση. Οταν έρθει εκείνη η μέρα που θα πρέπει να βγάλουμε συμπεράσματα, για την ανάπτυξη του ΠΑΟΚ επί του Σαββίδη, αν αυτές οι δύο λέξεις γίνουν συνώνυμα θα είμαι ευτυχής. Εχω σκεφτεί κάποιους πόρους, έχουμε το στόχο να προετοιμάσουμε τον ΠΑΟΚ στο θέμα της υποδομής και από την άλλη, χωρίς να παραβιάζουμε αυτά που έχουν γίνει ως σήμερα, πρέπει να τα διατηρήσουμε και δεν πρέπει να μπούμε σε κατάσταση άρνησης. Πολύ προσεκτικά μπαίνω στην οικογένεια του ΠΑΟΚ. Εχω μία μεγάλη παράκληση. Για τη χθεσινή μέρα δε θέλω να συζητάω πολλά. Με ενδιαφέρει ο ΠΑΟΚ σήμερα και αύριο. Αυτός είναι ο στόχος που θέτω".

"Τα χρέη του ΠΑΟΚ είναι δικά μου χρέη κι εγώ ποτέ δεν χρωστούσα σε κανέναν. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ο ΠΑΟΚ δεν θα χρωστάει σε κανέναν".

"Το ποδόσφαιρο είναι ένα είδος αθλητισμού που μία φορά μπορείς να μπεις και να μην βγεις ποτέ. Δεν πρέπει να συνδέουμε την απόκτηση του ΠΑΟΚ με επιχειρηματικά συμφέροντα. Πρέπει να δηλώσω ότι στο έδαφος της Ελλάδας δεν έχω βγάλει ούτε μία δραχμή. Μπορούσα να το κάνω αλλά τα συμφέροντά μου ήταν πάντα δικά μου. Η μοίρα μου έχει συνδεθεί με τον ΠΑΟΚ".

"Αν η Ρωσία φυσικά είχε σύγκρουση με την Ελλάδα τότε μάλλον δεν θα ζούσα στην Ρωσία και να μην έκανα κινήσεις ρίσκου. Πιστέψτε με οι Ρώσοι μας αγαπάνε περισσότερο από ότι οι Ελληνες αγαπούν τους Πόντιους. Εμείς θέλουμε η ρωσική αυτοκρατορία με τις τεράστιες δυνατότητες να έρθει και να βοηθήσει την Ελλάδα. Η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε μία καταστροφή. Εδώ θέλω να πω ότι όλοι είδατε την έλευση της κυρίας από την Ευρώπη. Ο κ. Σαμαράς είχε επιτυχημένες συνομιλίες μαζί. Μ' αρέσει η στάση του Σαμαρά που λέει δεν θέλουμε χρήματα δώστε μας χρόνο. Και νομίζω ότι αυτό έγινε με την επίσκεψη, δόθηκε χρόνος. Ισως κι εγώ με την δική μου πράξη να θέλω να δείξω στους Ελληνες πολιτικούς είμαστε κανονικοί άνθρωποι, δεν πρέπει να μας φοβόσαστε. Πολλές φορές η Ρωσία έχει δείξει ότι είναι δίπλα στα ομόδοξα αδέρφια. Ο στόχος μου κατά κάποιο τρόπο έχει επιτευχθεί, εγώ θέλω να αλλάξω την εικόνα της Ρωσίας στα μάτια των Ελλήνων και το αντίθετο, θέλω ο ΠΑΟΚ να βγει και εκτός συνόρων και θα κάνω τα πάντα για να το πετύχω".

Για την επόμενη διοίκηση: "Δίνω σε όλους σας, ένα χρονικό διάστημα εμπιστοσύνης, να μου δείξετε ότι είστε ικανοί να υλοποιήσετε το στόχο που θα βάλω. Γιατί να φύγεις από το καλό όταν το έχεις δίπλα σου λένε στη Ρωσία. Αν θα είναι ο Βρύζας πρόεδρος του ΠΑΟΚ, θα το αποφασίσω εγώ. Εχω ένα δίλημμα για το αν θα είμαι εγώ ο πρόεδρος, ή αν θα βρει ο Βρύζας ένα εξουσιοδοτημένο άτομο. Είμαστε ισότιμοι με τον κ. Βρύζα. Σέβομαι πολύ αυτόν τον πρόεδρο και τον προηγούμενο. Σέβομαι τον κάθε ποδοσφαιριστή, γιατί αυτοί κατάφεραν και έφεραν το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Τους έβλεπα στην τηλεόραση, αγωνιούσα και κάθε χτύπημα εναντίον του, ήταν χτύπημα και εναντίον μου. Ο υπερβολικός μου σεβασμός στον άνθρωπο Βρύζα είναι ίδιος με τον μη πρόεδρο Βρύζα. Αν δεν καταφέρει να επιλύσει τα ζητήματα θα είμαστε φίλοι, αλλά αυτοί που πρέπει να επιλύουν τα προβλήματα, θα πρέπει να το κάνουν".

Για το νέο γήπεδο: "Θα ήθελα να παρακαλέσω τους βοηθούς μου, που έφτασαν στην Ελλάδα από το Ροστόφ, στο σάιτ του ΠΑΟΚ να κάνουν μία μικρή παρουσίαση του γραφείου μου στο Ροστόφ, εδώ και 20 χρόνια. Πριν από μένα σε εκείνο το γραφείο, είχαν καθίσει πολύ σημαντικά άτομα της Σοβιετικής περιόδου. Δίπλα στον Στάλιν, βρισκόταν πάντα ο Μικογιάν. Ο Μικογιάν καθόταν πίσω από αυτό το γραφείο. Σε 20 χρόνια δεν έχω κάνει ούτε επισκευές. Δεν θέλω να παραβιάσω ούτε την ενέργεια του γραφείου αυτού.

Δεν έχω κανένα πρόβλημα να ξεκινήσω άυριο μία ανακατασκευή του σταδίου του ΠΑΟΚ. Τούμπα και ΠΑΟΚ είναι συνώνυμα. Αν ξεκινήσουμε από αυτό, μήπως θα παραβιάσουμε μία ενεργειακή ισορροπία; Οταν έχεις ζήσει σε ένα σπίτι, πως θα πας να ζήσεις σε ένα καινούργιο; Θα το κάνω πολύ προσεκτικά. Με το ελικόπτερο πετάω πάνω από τη Θεσσαλονικη, κοιτάω διάφορους χώρους και μέχρι το ζήτημα του σταδίου, έχουμε να λύσουμε πολύ πιο σημαντικά ζητήματα.

Είναι το ζήτημα των προπονήσεων των ποδοσφαιριστών μας, με διάφορες αθλητικές εγκαταστάσεις, με πισίνα, με μία εστία με παιδική ακαδημία. Τους κάλεσα στο Ροστόφ και είδα ότι ο ΠΑΟΚ έχει καλούς ποδοσφαιριστές, αλλά η βάση που έχουμε ως τώρα, δε μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε τον ΠΑΟΚ Νο 1.

Για την δυναμική του κόσμου: "Οταν παρακολουθούσα παιχνίδια, ως ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ πια, προσπαθούσα να καταλάβω πως μπορεί να αξιοποιήσει κανείς αυτή τη δύναμη προς όφελος του ΠΑΟΚ. Αυτή η δύναμη τώρα είναι σε αντίθεση με το όφελος. Αν καταφέρω να την κεφαλαιοποιήσω, θα είναι μεγάλη επιτυχία μου. Αν το καταφέρουμε αυτό, θα πρέπει να δίνει όφελος. Τώρα δε γίνεται αυτό. Μετά από κάθε παιχνίδι πρέπει να πληρώνουμε πρόστιμα. Εμείς παίζουμε για τους ανθρώπους που μας οδηγούν σε ζημιές. Πως μπορείς να κανείς κακό σε κάποιον που αγαπάς; Θέλω να πιστεύω ότι κάνουμε κάτι λάθος. Ο στόχος μου είναι να καταλάβουμε τι κάνουμε λάθος και να κάνουμε τη δύναμη, όχι καταστρεπτική, αλλά δύναμη που θα προστατεύει τον ΠΑΟΚ".

Προτεραιότητα είναι να τακτοποιηθεί το βάρος των χρεών. Φέτος θα μπορέσουμε να βάλουμε συμπληρωματικά κάποια χρήματα. Για να μη χάσουμε το καλοκαίρι, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι μεταγραφικά το χειμώνα. Μετά είναι το στάδιο. Δε σας κρύβω, ότι θα ήθελα ως ΠΑΟΚ, να έχω προνομιακό δικαίωμα για το στάδιο. Να είστε βέβαιοι, ότι κάνω σταθερές κινήσεις. Στην προηγούμενη ομάδα, είχα στην ιδιοκτησία μου ποδοσφαιρικό γήπεδο, γήπεδο μπάσκετ και ένα μεγάλο αθλητικό σύμπλεγμα τριών ορόφων και όταν έφυγα,  τα χάρισα στην ομάδα. Αν κάποτε χτίσω στάδιο και ελπίζω να το κάνω, θα κάνω μάλλον όπως ο Σουλτάνος που κατέλαβε την Κωνσταντινούπολη. Τα υλικά θα ανήκουν σε εσάς, η συναισθηματική δόξα όμως θα είναι δική μου. Και ότι και να κάνω, για πάντα θα μείνει στην οικογένεια του ΠΑΟΚ.

Αυτή η βάση θα χτιστεί και θα πρέπει να πω ότι η κατασκευή της αθλητικής βάσης όπως τη φαντάζομαι εγώ, θα είναι επένδυση πάνω από το 50.000.000 ευρώ. Νομίζω ότι η οικογένεια του ΠΑΟΚ θα έχει όλους τους όρους, για να μου επιτρέψουν να εκπαιδεύω τους ποδοσφαιριστές. Εκεί που βρίσκεται σήμερα το αθλητικό κέντρο, δε με ικανοποιεί. Για αυτό πετάω με το ελικόπτερο, για να βρω ένα καλύτερο μέρος.

Επισκευή στο γήπεδο πρέπει να γίνει, αλλά εγώ δεν πρόκειται να βάλω λεφτά σε μία ξένη ιδιοκτησία. Δε θέλω το στάδιο να δοθεί στον Σαββίδη, αλλά τον πρώτο λόγο θα έχει η οικογένεια του ΠΑΟΚ. Αν λυθούν αυτά τα θέματα, είδα ότι και εδώ κοντά υπάρχει ένα πολύ καλό στάδιο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχει το μίνιμουμ του ρίσκου".

Για τον Μαρινάκη: "Δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο. Εχω σεβασμό αλλά βρίσκονται απέναντι μας.

Μία από τις επιτυχίες μου ήταν το μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά. Πάνω από τέσσερα χρόνια είχα πορεία προς αυτόν το στόχο. Και τον έφτασα. Οι άνθρωποι πριν από μένα, προσπαθούσαν να το πετύχουν 88 χρόνια. Εμείς δουλέψαμε πολύ αποτελεσματικά και όταν έφτασα στο τέρμα, κατάλαβα ότι χρειάζομαι δυνάμεις και από την Τουρκία. Για αυτό αλλάξαμε στρατηγικά την πορεία των κινήσεων μας και σήμερα με την κυβέρνηση της Τουρκίας, έχω πολύ καλές σχέσεις. Κάναμε τους ανθρώπους της να μας ακούσουν, έψαχνα οποιοδήποτε άνθρωπο είναι έτοιμος να με ακούσει και να με βοηθήσει. Και βρήκα. Μπορώ να πω ότι πρόκειται για την επιτυχία της ομάδας μας. Είναι κάτι δικό μας. Σε αυτήν την κατάσταση, ίσως να πράξουμε το ίδιο. Οχι να τσακωνόμαστε, αλλά να προσπαθήσουμε να βρούμε ανθρώπους, οι οποίοι θα είναι υπέρ ενός καλού ποδοσφαίρου στην Ελλάδα.

Αν ο κανονισμός της UEFA και της FIFA επέτρεπε σε έναν άνθρωπο να διαθέτει πολλές ποδοσφαιρικές ομάδες, κάποιες ομάδες που βρίσκονται στο τέλος, με μεγάλη χαρά θα προσπαθούσα να τις σώσω. Δεν πρέπει να πεθαίνουν ομάδες με ιστορία. Αλλά οι συνθήκες επιτρέπουν να πεθαίνουν ομάδες εκτός από μία. Αυτό δε χαροποιεί κανέναν. Δεν είναι ότι εγώ δεν έιμαι έτοιμος να τσακωθώ. Απλά δεν το επιλέγω. Χρειάζεται δουλειά ώστε να γίνει το ποδόσφαιρο ένα παιχνίδι που θα έχει ενδιαφέρον, σε όλη την Ελλάδα. Και να μη μου λένε για κρίση, ότι δεν υπάρχει κάποιος να το χρηματοδοτήσει. Το σύστημα επέτρεψε να μην υπάρχουν αυτοί που θέλουν να επενδύσουν. Το σώμα των διαιτητών δεν έχει διαβάσει τη βιογραφία μου. Θα ήθελα να τους συστήσω να το κάνουν".

Για την Εθνική Ελλάδας: "Θέλω να πω ότι είναι η μοναδική φορά που παίζει μία Εθνική ομάδα, που ενώνεται όλος ο ελληνικός λαός. Οταν πήραμε το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, με έπαιρναν ακόμα και από την Αυστραλία! Για κάποια στιγμή ένιωσα ότι ήμουν μέλος μιας πολύ μεγάλης ελληνικής οικογένειας. Θα ήθελα με ειλικρίνεια να ευχηθώ, να κερδίσει σήμερα η εθνική μας ομάδα. Σήμερα είναι ένα ντέρμπι. Δε θα είναι καθόλου απλό αυτό το παιχνίδι, από ότι μου λένε. Είμαστε άνθρωποι του ποδοσφαίρου και σταματάμε να είμαστε εχθροί μεταξύ μας, όταν παίζει η εθνική ομάδα. Σήμερα είμαστε όλοι μια ψυχή".

Για τον Ζαγοράκη: "Οταν ήταν αρχηγός ο Ζαγοράκης της εθνικής τον εκτίμησα και θα κάνω τα πάντα για να φύγουν οι κηλίδες από τη βιογραφία του. Εκείνη η νίκη που μας έφεραν το κύπελλο, με κάνει να θυμάμαι ένα επεισόδιο. Ημουν στο Ροστόφ και έβλεπα τον αγώνα και όταν έριξαν το Ζαγοράκη κάτω, αυτός έπεσε χαμογελώντας. Τότε γύρισα στον Αρμένιο και του είπα ότι εμείς έιμαστε περήφανος λαός. Μπορείτε να μας ρίξετε κάτω αλλά δε μπορείτε να μας κατακτήσετε. Όλους τους εκτιμώ και τους σέβομαι".

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου