Ισπανία: Σιδηροδρομική τραγωδία με 77 νεκρούς και 143 τραυματίες. Ενα από τα πλέον τραγικά δυστυχήματα στην ιστορία της χώρας.
6 Ιουλίου Καναδάς: Τουλάχιστον 35 νεκροί & 15 αγνοούμενοι.
12 Ιουλίου Γαλλία: Τουλάχιστον 8 νεκροί & 200 τραυματίες.
Οι διασώστες ανέσυραν 73 πτώματα από τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας, ενώ τέσσερις ακόμη άνθρωποι υπέκυψαν στα τραύματά τους στο νοσοκομείο.
Το δυστύχημα συνέβη κοντά στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, στη Γαλικία.
Μαρτυρίες αυτοπτών τις οποίες επικαλούνται τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι το τρένο βγήκε από τις ράγες και όλα τα βαγόνια άρχισαν να πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο.
Πολλοί επιβάτες έπεσαν στο δάπεδο, προσθέτουν οι αυτόπτες, που διαπίστωσαν ότι το τρένο καίγεται. Αλλος αυτόπτης, σύμφωνα με το Reuters, άκουσε δυνατή έκρηξη προτού το τρένο εκτροχιαστεί.
«Υπάρχουν πολλοί νεκροί και πολλοί τραυματίες», δήλωσε νωρίτερα την Τετάρτη στο AFP πηγή από κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων RENFE, χωρίς να είναι σε θέση να δώσει πιο συγκεκριμένα στοιχεία ενώ στο σημείο έσπευσαν σπεύσει διασώστες και πυροσβέστες.
Η ταχεία Alvia ταξίδευε από τη Μαδρίτη στο Φερόλ και μετέφερε γύρω στα 240 άτομα, κατά την El Pais η οποία αναφέρει ότι πιθανή αιτία του δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα: σύμφωνα με πηγές που ερευνούν την υπόθεση και τις οποίες επικαλείται η ισπανική εφημερίδα στο σημείο που συνέβη το τραγικό γεγονός και στο οποίο οι ράγες είχαν μία πολύ επικίνδυνη κλίση το όριο ταχύτητας ήταν τα 80 χιλιόμετρα και το τρένο είχε ξεπεράσει τα 180 χιλιόμετρα με τα βαγόνια που ακολουθούσαν να ξεπερνούν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα.
Πρόκειται για μία στροφή πολύ πολύπλοκη, πολύ κλειστή, όπως αναφέρει και η El Pais και οι μηχανοδηγοί που εκτελούν τη διαδρομή μεταξύ Μαδρίτης-Φερόλ αυτό το γνωρίζουν καλά. Εξάλλου, ήδη από την ημέρα των εγκαινίων της εν λόγω διαδρομής, στις10 Δεκεμβρίου 2011, η ταχεία ταλαντεύτηκε σε αυτό ακριβώς το σημείο με αποτέλεσμα έκτοτε οι μηχανοδηγοί να μιλούν για τη δυσκολία διέλευσης. Πρόκειται για την πρώτη κλίση στις ράγες προτού το τρένο φτάσει στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα και ένα σημείο όπου δεν υπάρχει εντελώς ανεξάρτητη πορεία για τα τρένα υψηλής ταχύτητας καθώς οι ταχείες αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν μέρος των παλιών σιδηρογραμμών, διαδομή που είχε κατασκευαστεί μεταξύ των δύο πόλεων την περίοδο του Φράνκο. Ακόμη όμως και αν το σημείο ήταν πιο ευρύ, στην είσοδο για το Σαντιάγο η γραμμή χάνει μέρος των χαρακτηριστικών των τρένων υψηλής ταχύτητας, επομένως είναι μία αστική ζώνη που οι μηχανοδηγοί θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί.
Τραγικά στατιστικά
Ο εκτροχιασμός της ταχείας το βράδυ της Τετάρτης 24 Ιουλίου 2013 στη Γαλικία αποτελεί το πλέον τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα τα τελευταία 40 χρόνια στην Ισπανία. Ηταν στις 21 Ιουλίου του 1972 όταν σκοτώθηκαν 77 άνθρωποι και 103 τραυματίστηκαν σε σύγκρουση αμαξοστοιχειών με προορισμό αντίστοιχα Κάδιθ-Σεβίλη και Μαδρίτη-Κάδιθ.
Στις 3 Ιουλίου του 2006, ο εκτροχιασμός του μετρό στη Βαλένθια προκάλεσε τον θάνατο 43 ανθρώπων και τον τραυματισμό 47.
Τρεις από τις σιδηροδρομικές τραγωδίες των τελευταίων 20 ετών προκάλεσαν, κάθε μία, τον θάνατο 12 ανθρώπων: στις 2 Αυγούστου 1993 στη Βέγα δε Ανθο στην Αστούρια, στις 3 Ιανουαρίου 2001 στη Λόρκα και στις 24 Ιουνίου 2010 στον σταθμό Καστελντεφέλς στη Μπαρτσελόνα.
Το δυστύχημα στην Ισπανία, ωστόσο, είναι το τέταρτο σιδηροδρομικό τραγικό συμβάν στον κόσμο μόλις σε έναν μήνα, με το πιο πρόσφατο εκείνο στη Γαλλία όπου στις 12 Ιουλίου εκτροχιάστηκε το μετρό έξω από το Παρίσι προκαλώντας τον θάνατο 12 ανθρώπων.
Πηγή: Το Βήμα
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου