Κυνηγά καλύτερες τιμές και προμηθεύεται προϊόντα μετά από εκτεταμένη έρευνα. Σε αυτό το περιβάλλον, όμως, προκύπτει ότι η κρίση αποτελεί ευκαιρία για όσες επιχειρήσεις αντιδράσουν έγκαιρα, προκειμένου να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στην αγορά.:
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα έρευνας της «Boston Consulting Group» για την ψυχολογία των ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα με την οποία το 85% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα μειώσει τις δαπάνες του τους επόμενους μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 32 ποσοστιαίες μονάδες από αντίστοιχη έρευνα που πραγματοποιήθηκε επτά μήνες νωρίτερα.
Γυρίζουν την πλάτη στα ελληνικά προϊόντα
Ποσοστό 18% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μεταφέρει τις καταθέσεις του στο εξωτερικό, ενώ, σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, μόλις το 24% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα αγοράσει ελληνικά προϊόντα, διότι θεωρεί τις τιμές υψηλότερες από αυτές στις οποίες μπορεί να ανταποκριθεί (ποσοστό ιδιαίτερα μειωμένο, αν αναλογιστεί κάποιος ότι το 12% των Ελλήνων δήλωσε ότι δεν θα στραφεί στην αγορά ελληνικών προϊόντων).
Από την έρευνα προκύπτει ότι το 65% των Ελλήνων βρίσκεται σε οικονομικό πρόβλημα, ενώ το 56% νοιώθει ανασφάλεια. Την ίδια ώρα, έχει διπλασιαστεί το ποσοστό των Ελλήνων που απάντησαν ότι φοβούνται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους το επόμενο διάστημα.
Η κρίση δημιουργεί (και) ευκαιρίες
Ωστόσο, η κρίση -όπως αναφέρουν ο Βασίλης Αντωνιάδης, επικεφαλής της BCG στην Ελλάδα, και η Καμίλ Έγκλοφ-Τσίκας, partner managing director της εταιρείας- δημιουργεί ευκαιρίες: συγκεκριμένα, όπως εξηγούν, οι εταιρείες που θα δράσουν αποφασιστικά με πειραματισμούς, αναθεώρηση τιμών και προϊόντων, νέα τεχνολογία, υιοθέτηση νέων τάσεων και καλύτερη προβολή των τεχνικών διαφορών των προϊόντων τους θα κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της μελέτης, αλλά και από την αύξηση των ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων, οι οποίες στρέφονται στις εταιρείες συμβούλων όχι μόνο για να αντιμετωπίσουν την κρίση, αλλά και γηια να βάλουν τις βάσεις ώστε να αντεπεξέλθουν στις νέες απαιτήσεις της αγοράς.
Λίγα και καλά
Σχεδόν 9 στους 10 ερωτηθέντες (ποσοστό 85%) δήλωσαν, απαντώντας στο ερωτηματολόγιο της έρευνας, ότι οι δαπάνες τους στους επόμενους 12 μήνες θα μειωθούν σε ποσοστό 32%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2011. Οικονομικό πρόβλημα αντιμετωπίζει το 29% (από 15%), ενώ εργασιακή ανασφάλεια αισθάνεται το 45% (από 24% το πρώτο τρίμηνο του 2011).
Σε ό,τι αφορά τις καταθέσεις, το 18% του δείγματος δήλωσε ότι μετέφερε ήδη μέρος ή όλες του τις καταθέσεις στο εξωτερικό, σε αντίθεση με το 49%, που δεν σκέφτεται να κάνει κάτι τέτοιο. Μόνο το 7% δήλωσε ότι τοποθέτησε τα χρήματά του σε ασφαλέστερες επενδύσεις, ενώ η πλειοψηφία (δηλαδή, το 64%) δεν σκέφτεται να προχωρήσει σε κάτι αντίστοιχο.
Η αποταμίευση έχει ήδη ενταχθεί στην ψυχολογία του έλληνα καταναλωτή, με το 23% να δηλώνει ότι έχει ήδη αποταμιεύσει για το μέλλον, ενώ το 25% σκέφτεται να το κάνει. Σχετικά μεγάλο (36%) είναι και το ποσοστό εκείνων που απάντησαν ότι η αποταμίευση δεν είναι στα σχέδιά τους.
Οκτώ στους 10 ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η οικονομική δυσπραγία επηρεάζει όλους τους Έλληνες -και τους ίδιους προσωπικά- και δεν αφορά μόνο την κρίση στα χρέη της κυβέρνησης, των τραπεζών και των αγορών.
Νέο αγοραστικό μοντέλο
Το 73% του δείγματος δήλωσε ότι έχει αποδεχθεί πλήρως την ιδέα ότι θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερο απ’ ό,τι τα παλαιότερα χρόνια, ενώ το 94% απάντησε ότι θα αναβάλει τις μεγάλες αγορές που δεν επείγουν.
Εννέα στους 10 δήλωσαν ότι θα περικόψουν σημαντικά τα έξοδα σε προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης, ενώ το 78% υποστηρίζει ότι θα καταναλώνει πιο συχνά από μαγαζιά που κάνουν εκπτώσεις. Αντίστοιχο είναι το ποσοστό που θα αφιέρωνε περισσότερο χρόνο, αναζητώντας καλύτερες τιμές.
Το 24% απάντησε ότι δεν θα αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες, ενώ ποσοστό 3% δήλωσε ότι θα καταναλώνει περισσότερο από παλιά.
makthes.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου