Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Οι τελικές ρυθμίσεις για τα ταξί ~ Απελευθερώνεται πλήρως ο κλάδος


Η ανάρτηση ενημερώθηκε παρακάτω με τις προτάσεις νόμου
Το εν λόγω σχέδιο νόμου που θα παρουσιάσει ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης στην προσεχή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, προωθεί εκ βάθρων αλλαγές για την απελευθέρωση του κλάδου, δημιουργώντας ένα νέο πλαίσιο κανόνων βάσει των οποίων θα εκδίδονται πλέον οι άδειες ταξί.

Κριτήρια

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στο νομοσχέδιο η άδεια λειτουργίας ταξί επανακτά το δημόσιο χαρακτήρα της. Η άδεια θα παραχωρείται πλέον από το κράτος σε όποιον πληροί συγκεκριμένα κριτήρια έναντι τιμήματος και θα επιστρέφεται στο κράτος όταν λήξει ή διακοπεί. Η άδεια θα είναι αμεταβίβαστη τερματίζοντας τη μαύρη αγορά που είχε αναπτυχθεί γύρω από την απόκτηση άδειας ταξί.

Η άδεια λειτουργίας θα ανανεώνεται κάθε 3-5 χρόνια με την προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, καθώς και παραβόλων ανά όχημα που η εταιρεία διαθέτει. Ο έλεγχος θα αφορά και τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ταξί, προκειμένου να αντιμετωπισθεί και το φαινόμενο των ταξί «μαϊμού». Με βάση τα όσα ίσχυαν σήμερα, ο ιδιοκτήτης διατηρούσε την άδεια εφ' όρου ζωής χωρίς κάποια διαδικασία επανελέγχου, ο οποίος τη μεταβιβάζει και την κληροδοτεί.

Η κλειστή αυτή αγορά -σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών- οδήγησε στη δημιουργία μιας μαύρης αγοράς, στην οποία υπολογίζεται ότι τα τελευταία 10 χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές ύψους 5 δισ. ευρώ περίπου. Βάσει των στοιχείων αυτών έχουν μεταβιβαστεί 35.000 άδειες, με το μέσο τίμημα να υπολογίζεται σε 150.000 ευρώ.

Με το νέο καθεστώς στις άδειες λειτουργίας ταξί, εκτιμάται ότι το οικονομικό όφελος από τα παράβολα και τα φορολογικά έσοδα θα ανέλθει σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.


Όροι

Επιπρόσθετα, με το σχέδιο νόμου για τον κλάδο ανοίγει πλήρως η εναλλακτική αγορά των ταξί. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα λειτουργίας προμισθωμένων (με τηλεφωνική κλήση ή κράτηση μέσω Ιντερνετ) οχημάτων πολυτελείας και 9θέσιων που θα λειτουργούν σε πανελλαδικό επίπεδο με ελεύθερα διαπραγματεύσιμο κόμιστρο, με την απαγόρευση να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο. Προϋπόθεση η διατήρηση ιστοσελίδας στην οποία θα αναγράφονται οι τιμές χρέωσης, αλλά και η έκδοση παραστατικού προμίσθωσης στο οποίο θα αναγράφεται το συμφωνημένο κόμιστρο. Μια αγορά που λειτουργεί σε συνθήκες πλήρους ανταγωνισμού.

Σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, στην Ελλάδα η αγορά των σύγχρονων εναλλακτικών μορφών ταξί (προμισθωμένα, οχήματα πολυτελείας και 9θέσια) μέχρι σήμερα ήταν ανύπαρκτη. Πρόκειται για μια αγορά που, όπως επισημαίνεται από κύκλους του υπουργείου Υποδομών, έχει αποκτήσει διεθνώς μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού και κυρίως έχει οδηγήσει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.


«Αποζημίωση» σε όσους πήραν άδεια τελευταία

«Φορολογική αποζημίωση» σε όσους ιδιοκτήτες ταξί απέκτησαν άδεια τα τελευταία χρόνια προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την απελευθέρωση του κλάδου.

Με νομοθετική ρύθμιση θα δημιουργηθεί μηχανισμός που θα καλύψει τις αποζημιώσεις από τα πρόστιμα στους πωλητές της άδειας που δεν έχουν δηλώσει τα αντίστοιχα ποσά και από ένα μέρος των τελών απόκτησης των νέων αδειών ταξί. Η αποζημίωση των ιδιοκτητών με ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση κατά αυτόν τον τρόπο, βασίζεται στη λογική της μη πρόσθετης επιβάρυνσης των φορολογουμένων πολιτών.

Επιπλέον, προβλέπεται η παραχώρηση μισής άδειας ταξί χωρίς οικονομική επιβάρυνση σε όσους διαθέτουν σήμερα μισή άδεια και την απέκτησαν τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, θα υπάρξει ειδική μεταχείριση στους σημερινούς οδηγούς ταξί, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν άδεια λειτουργίας ταξί χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

Σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας προβλέπεται να εφαρμοστεί μια διαδικασία ειδικής πιστοποίησης για ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί μέσα από ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα τουλάχιστον 2μηνης διάρκειας για εκμάθηση ξένων γλωσσών. Επιπρόσθετα, στο σχέδιο νόμου υπάρχει πρόβλεψη για τη μετασκευή οχημάτων ταξί, έτσι ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν και ΑΜΕΑ και εν γένει άτομα με μειωμένη δυνατότητα μετακίνησης.

Σήμερα, υπάρχουν ελάχιστα ταξί που μπορούν να εξυπηρετήσουν ΑΜΕΑ ή άτομα με μειωμένη δυνατότητα μετακίνησης.
Τέλος, η βάση αναφοράς των ταξί θα είναι ο Καλλικρατικός Δήμος, ενώ ειδικά για τους δήμους κάτω των 70.000 κατοίκων, περιλαμβάνονται ειδικές ρυθμίσεις.


Οι άδειες

Οι άδειες ταξί επανακτούν δημόσιο χαρακτήρα και θα είναι αμεταβίβαστες. Θα παραχωρούνται έναντι τιμήματος από το κράτος εφόσον πληρούνται αυστηρά κριτήρια και θα ανανεώνονται κάθε 3-5 χρόνια με την προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, καθώς και παράβολου ανά όχημα που η εταιρεία ή ο ιδιοκτήτης διαθέτει. Ο έλεγχος θα αφορά και τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ταξί, για να αντιμετωπισθεί και το φαινόμενο των ταξί-«μαϊμού».


Οι αποζημιώσεις

«Φορολογική αποζημίωση» σε όσους απέκτησαν άδεια ταξί τα τελευταία χρόνια προβλέ­πει το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου. Με νομοθετική ρύθμιση θα δημιουργηθεί μηχανισμός που θα καλύψει τις αποζημιώσεις από τα πρόστιμα στους πωλητές της άδειας που δεν έχουν δηλώσει τα αντίστοιχα ποσά και από ένα μέρος των τελών απόκτησης των νέων αδειών ταξί.


Η αγορά
Ανοίγει πλήρως η εναλλακτική αγορά των ταξί προβλέποντας τη δυνατότητα λειτουργίας προμισθωμένων οχημάτων, οχημάτων πολυτελείας και 9θέσεων που θα λειτουργούν σε πανελλαδικό επίπεδο με ελεύθερα διαπραγματεύσιμο κόμιστρο. Στο ίδιο πλαίσιο της εναλλακτικής αγοράς ταξί το σχέδιο νόμου για τον κλάδο προβλέπει και τη δυνατότητα λειτουργίας δίκυκλων προμισθωμένων οχημάτων (μοτοσικλέτες).

Κατεβάστε:
Tο σχέδιο νόμου από εδώ.
Την αιτιολογική έκθεση από εδώ.



Απελευθερώνεται πλήρως ο κλάδος των ταξί

Την πλήρη, δίχως περιορισμούς (χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια) απελευθέρωση του κλάδου των ταξί προβλέπει το νομοσχέδιο που παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο υπουργικό συμβούλιο. Ξεχωριστές μόνο ρυθμίσεις προβλέπονται για γεωγραφικές περιοχές όπου το Σύνταγμα προβλέπει ότι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης από το νομοθέτη (π.χ. άγονες περιοχές, ορεινές κοινότητες κ.ο.κ.).

Σύμφωνα με τη νομοθετική ρύθμιση, δικαίωμα απόκτησης άδειας ταξί θα έχουν οι εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και οι ανώνυμες εταιρείες που συστήνονται και λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις της εμπορικής νομοθεσίας.

Δικαίωμα πρόσβασης στις άδειες παρέχεται και σε εταιρείες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) που ιδρύουν στη χώρα υποκατάστημα με αντικείμενο τη μεταφορά επιβατών με Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ή /και μοτοσυκλέτες Δ.Χ., οι οποίες πληρούν τις λοιπές προϋποθέσεις του παρόντος νόμου.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

1. Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΤΑΞΙ επανακτά το Δημόσιο χαρακτήρα της, παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο 15-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5-10.000 ευρώ για Μοτοσυκλέτες (το ύψος του παραβόλου θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης). Επιπλέον ποσό θα καταβάλλεται για την απόκτηση πέραν του ενός οχήματος.

2. Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) Επιβατηγού Δημοσίας Χρήσης ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια και είναι αμεταβίβαστη για να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή και η μαύρη αγορά Αδειών με δημοσιονομικό όφελος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τη χώρα.

3. Ανοίγει η αγορά της Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔ.ΜΙΣΘ.) με οχήματα έως 9 θέσεων με κράτηση μέσω τηλεφώνου ή internet χωρίς περιορισμό έδρας οχήματος και απαγόρευση επιβίβασης πελάτη από το δρόμο ή τις πιάτσες (πανελλαδική εξυπηρέτηση) αλλά με ελεύθερη διαπραγμάτευση κομίστρου. Το άνοιγμα αυτής της αγοράς στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. και διεθνώς σήμανε τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας.

4. Στα Ειδικής Μίσθωσης Οχήματα προβλέπεται και η λειτουργία Μοτοσυκλετών Δημοσίας Χρήσης.

5.Τα νέα αυτοκίνητα ΤΑΞΙ και τα οχήματα Ειδικής Μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (πιστοποίηση EURO 5 κατʼ ελάχιστο) και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση στο Διαδίκτυο και Τηλεόραση.

6.Τα νέα ΤΑΞΙ θα φέρουν διακριτή φωτιζόμενη μεγαλύτερου (από τα υπάρχοντα) μεγέθους πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος προκειμένου να ξεχωρίζουν στο δρόμο.

7.Οι οδηγοί και οι κατά το νόμο υπεύθυνοι της εταιρείας παροχής υπηρεσιών Ε.Δ.Χ. οφείλουν να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου (συνεργασία με το Υπ. Εργασίας.)

8. Συστήνεται επιτροπή υψηλού επιστημονικού κύρους με αντικείμενο την παρακολούθηση εφαρμογής του νόμου και της ροής απόδοσης των νέων αδειών, την επεξεργασία προτάσεων με τη συμπλήρωση 6 μηνών από την πλήρη εφαρμογή του νόμου και τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή καρτέλ με υποχρέωση καταγγελίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

9.Οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών ΤΑΞΙ και οι νυν Οδηγοί ΤΑΞΙ χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ μέσα από πρόγραμμα ύψους 50.000.000 (εκατομμυρίων) ευρώ, με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά ΑΠΥ για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος. (Σε συνεργασία με το Υπ. Περιφερειακής Ανάπτυξης)

10.Οι σημερινοί κάτοχοι μισής άδειας ΤΑΞΙ αποκτούν δωρεάν μία Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΕΔΧ ΤΑΞΙ.

11.Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τη μετασκευή οχημάτων Ειδικής Μίσθωσης που θα εξυπηρετούν ΑΜΕΑ και άτομα μειωμένης κινητικότητας.

12.Για γεωγραφικές περιοχές όπου το Σύνταγμα προβλέπει ότι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης από το νομοθέτη θα υπάρξουν ιδιαίτερες ρυθμίσεις.

13.Για τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια (ο προσδιορισμός της περιόδου θα αποτελεί αντικείμενο διαβούλευσης) θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις (σε συνεργασία με το Υπ. Οικονομικών)

14.Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα υπάρχει ειδικός χώρος με link υποχρεωτικά για όλες τις ιστοσελίδες όλων των εταιρειών καθώς και για την αποστολή καταγγελιών-παραπόνων.

15. Το κόμιστρο των ΤΑΞΙ μειώνεται κατά 10-20%.


Ημερησία.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου