Η αδυναμία τους να στηρίξουν το εγχείρημα, οικονομικά τουλάχιστον, θα αφήσει πιθανόν στα μισά του δρόμου την επιχείρηση προβολής της Μακεδονίας, καθώς η μεγάλη έκθεση εγκαινιάζεται στις 10 Οκτωβρίου.
Στη διάρκεια χθεσινής σύσκεψης στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου παρουσιάστηκαν οι προτάσεις για την προβολή της περιοχής στη γαλλική πρωτεύουσα με τίτλο “Από τον Μέγα Αλέξανδρο στη σημερινή Ελλάδα”,...
η απουσία των φορέων προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, δεδομένου ότι η έκθεση αυτή έχει ευρύτερο ενδιαφέρον, και ειδικά για τις επιχειρήσεις τουριστικό και εμπορικό. “Είναι τιμή για μας και τη Γαλλία να παρουσιάσουμε τη Μακεδονία και τον Μέγα Αλέξανδρο στην Ευρώπη, αλλά δυστυχώς σε τέτοια μεγάλα γεγονότα κάποιοι τραβούν την ουρά τους απ’ έξω” σχολίασε δηκτικά ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, για να προσθέσει ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται αυτή η μιζέρια.
Στην προσπάθεια προβολής της Κεντρικής Μακεδονίας με αφορμή την έκθεση, το “παρών” έχουν δηλώσει μόνο η περιφέρεια, ο δήμος Θεσσαλονίκης, το Επαγγελματικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, το Γαλλικό Ινστιτούτο και ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής του νομού, οι οποίοι είναι και οι μόνοι που αποφάσισαν να διαθέσουν 10.000 έκαστος για την τουριστική προβολή.
Επικριτικός για την απουσία φορέων σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός εμφανίστηκε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, λέγοντας ότι με την έκθεση στο Λούβρο υπάρχει η δυνατότητα να αναπτυχθούν και εμπορικές δράσεις για τις επιχειρήσεις που θα συμμετείχαν. Πάντως δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι αν δεν βρεθούν χρήματα και χορηγοί, οι εκδηλώσεις προβολής δεν θα γίνουν, όσες συσκέψεις και αν συγκαλέσει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που έχει συντονιστικό ρόλο. Ο κ. Μπουτάρης μάλιστα διεμήνυσε ότι τις επόμενες μέρες θα μιλήσει και με τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ προκειμένου να του ζητήσει να καταβάλει ένα ποσό για την προβολή, περίπου τα μισά από τα 80.000 που απαιτούνται.
Επτά προτάσεις ζητούν χρηματοδότες
Το πρόγραμμα των δράσεων που προτείνεται περιλαμβάνει:
1.Ημερίδα με θέμα “Ευκαιρίες επενδύσεων και προοπτικές ανάπτυξης”, που έχει ως στόχο την ενημέρωση των γαλλικών επιχειρήσεων και φορέων για την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα στη Μακεδονία.
2.Συναντήσεις ελλήνων επιχειρηματιών με γαλλικές εταιρείες στην έδρα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου στο Παρίσι. Κάθε ελληνική επιχείρηση έχει προγραμματίσει τουλάχιστον πέντε συναντήσεις με γαλλικές επιχειρήσεις του ιδίου αντικειμένου δραστηριότητας, με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών.
3.Παρουσίαση μακεδονικών κρασιών σε γάλλους οινογνώστες και εστιάτορες στο ελληνικό εστιατόριο “Μαυρομάτης” στο Παρίσι. Τα προϊόντα θα αποτελέσουν βάση για τη δημιουργία έντυπου υλικού, που θα περιλαμβάνει σχετικές συνταγές.
4.Παρουσίαση συνταγών της Μακεδονίας στο εστιατόριο “Meltem”, που βρίσκεται κάτω από τη διάσημη “Πυραμίδα” του Μουσείου του Λούβρου.
5.Παρουσίαση και πώληση μακεδονικών προϊόντων στο τμήμα γαστρονομίας (Gallerie Gourmet) του πολυκαταστήματος Galleries Lafayette.
6.Έκθεση γαστρονομίας με ζωντανή επίδειξη ελληνικών συνταγών από τέσσερις σεφ στις εγκαταστάσεις της μαγειρικής σχολής Ecole de Cuisine της ADF (Alain Ducasse Formation).
7.Εκδήλωση τουριστικής προβολής της Κεντρικής Μακεδονίας προς τους γάλλους τουριστικούς πράκτορες, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, που θα πραγματοποιηθεί στο Παρίσι τον Ιανουάριο του 2012.
Της Φανής Σοβιτσλή fsovitsli@makthes.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου